Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Missförstå mig rätt, jag gillar att springa. Oftast. Gärna långt och länge och definitivt i naturen/terräng. Uthålligheten är det inga problem med, men jag är långsam, vilket gör att om jag ska springa just långt så tar det också väääldigt lång tid. Sådär

Nu gissar jag lite...

Skulle tro att spinning i kombination med styrka för ben är ett bra
substitut/komplettering.

Det kan nog vara bra att komma igång försiktigt efter en höftskada. Berodde den på löpningen? Gamla tider från 2009-2012 är nog inget att jämföra dig med tänker jag, det skall du inte känna en press inför. Det går inte att se din träning så det är ju inte

Hej Marie,

Tänker att du ska nog utvärdera vart du står: dina styrkor och svagheter objektivt. Mental uthållighet verkar du ha som kan springa i 4 timmar. Det är en bra utgångspunkt.

Varje träningspass har ett syfte. Uthållighet. Tröskel. VO2-max osv. T

Marie D
Jag missade att tiderna faktiskt var från i år. Framåt vårkanten kommer du nog ha norpat ytterligare på de tiderna om du tar det lite nätt och ökar försiktigt och kör de olika alternativen du fått tips om.

Jag hade kompletterat löpningen med 1-2 cykel/spinningpass samt samt ett gym cirkel i grupp per vecka.

Tackar för svaren! (Läste de tidigare svaren när de skrevs men såg nu att jag glömde tacka för dem). Har testade blandade sorters konditionsgympa och crosstrainer samt cirkelträning istället för gym och det går ju att bli trött på annat än löpning iaf 🙂

Tänker att man utvecklas genom att utmana kroppen. Så är du ovan så räcker det långt med att under ett pass byta tempo. Och att våga bli så pass andfådd att du verkligen får dra in luft. Ta det sedan lungt. Variera ett par gånger under ett pass.

Med ett

Jag har samma problem. 57-årig orienterare. Har sprungit orientering hela mitt liv. 2013 höger höft-skada. Röntgen visade halva broskhöjden och kantpålagringar på framsidan. Skadan upplevde jag kom plötsligt men den hade nog funnits ett tag. Så vad gör m

Klarar kroppen rephoppning vinner du en hel del spänst på att hoppa rep typ 2-3 gånger i veckan. just spänsten i steget är vad du inte frår genom annan träning än löpning

12