Quote from Guest on 7 April 2011, 12:29Om man springer milen på sub 40 (39:30) det första lopp man nånsin ställer upp i och dessutom utan speciellt seriös löpträning innan (2-3 ggr i veckan ett par månader och ingen intervallträning) då är man väl vad man skulle kunna kalla en talang?
(önskar
Om man springer milen på sub 40 (39:30) det första lopp man nånsin ställer upp i och dessutom utan speciellt seriös löpträning innan (2-3 ggr i veckan ett par månader och ingen intervallträning) då är man väl vad man skulle kunna kalla en talang?
(önskar
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 12:39japp 🙂
japp 🙂
Quote from Elias Engqvist on 7 April 2011, 12:40...om det nu verkligen är en mil 🙂
...om det nu verkligen är en mil 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 12:53oj, jag som trodde 2-3 gånger i veckan verkligen var seriös träning? Nu känner jag mig oseriös! - och långsam!
oj, jag som trodde 2-3 gånger i veckan verkligen var seriös träning? Nu känner jag mig oseriös! - och långsam!
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 12:57att personen i fråga inte bedrev seriös träning grundas på att han inte hade ett tidsmål och inte körde intervaller! bara stack ut och joggade lite spontant när han kände för det. 🙂
att personen i fråga inte bedrev seriös träning grundas på att han inte hade ett tidsmål och inte körde intervaller! bara stack ut och joggade lite spontant när han kände för det. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:02Med tanke på att de flesta (särskilt yngre män?) gärna springer så fort de kan och försöker sätta rekord varje gång om ingen talar om för dem att sakta ner, så kanske man skall ta "jogging" med en nypa salt?
Med tanke på att de flesta (särskilt yngre män?) gärna springer så fort de kan och försöker sätta rekord varje gång om ingen talar om för dem att sakta ner, så kanske man skall ta "jogging" med en nypa salt?
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:05Haha kanske det 😉
Grym tid i vilket fall för en nybörjare! 🙂
men det inser han inte själv
Haha kanske det 😉
Grym tid i vilket fall för en nybörjare! 🙂
men det inser han inte själv
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:09Vad sysslar han annars med för sport, och hur gammal är han?
Vad sysslar han annars med för sport, och hur gammal är han?
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:10Ingen annan idrott, styrketränade 2 ggr veckan innan han började springa. 20 år.
Ingen annan idrott, styrketränade 2 ggr veckan innan han började springa. 20 år.
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 13:11Visst är det talang, vem som helst springer inte milen på under 40 efter ett par månaders träning. I så fall hade jag gjort det för länge sen. Men det handlar också om utgångsläget - längd, vikt, levnadsvanor, och mental styrka. För de allra flesta är 4 m
Visst är det talang, vem som helst springer inte milen på under 40 efter ett par månaders träning. I så fall hade jag gjort det för länge sen. Men det handlar också om utgångsläget - längd, vikt, levnadsvanor, och mental styrka. För de allra flesta är 4 m