Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man springer milen på sub 40 (39:30) det första lopp man nånsin ställer upp i och dessutom utan speciellt seriös löpträning innan (2-3 ggr i veckan ett par månader och ingen intervallträning) då är man väl vad man skulle kunna kalla en talang?
(önskar

japp 🙂

...om det nu verkligen är en mil 🙂

oj, jag som trodde 2-3 gånger i veckan verkligen var seriös träning? Nu känner jag mig oseriös! - och långsam!

att personen i fråga inte bedrev seriös träning grundas på att han inte hade ett tidsmål och inte körde intervaller! bara stack ut och joggade lite spontant när han kände för det. 🙂

Med tanke på att de flesta (särskilt yngre män?) gärna springer så fort de kan och försöker sätta rekord varje gång om ingen talar om för dem att sakta ner, så kanske man skall ta "jogging" med en nypa salt?

Haha kanske det 😉
Grym tid i vilket fall för en nybörjare! 🙂
men det inser han inte själv

Vad sysslar han annars med för sport, och hur gammal är han?

Ingen annan idrott, styrketränade 2 ggr veckan innan han började springa. 20 år.

Visst är det talang, vem som helst springer inte milen på under 40 efter ett par månaders träning. I så fall hade jag gjort det för länge sen. Men det handlar också om utgångsläget - längd, vikt, levnadsvanor, och mental styrka. För de allra flesta är 4 m