Quote from Guest on 29 May 2014, 23:18Hej!
Jag vill inleda med att jag läst några av de trådar som redan finns på ämnet, men känner ändå att jag vill skapa en ny fräsch tråd med heta tips 😉
Jag är snart 21, väger 60kg och är ca 172 lång. Jag har som mål att ta mig runt milen på under 40 m
Hej!
Jag vill inleda med att jag läst några av de trådar som redan finns på ämnet, men känner ändå att jag vill skapa en ny fräsch tråd med heta tips 😉
Jag är snart 21, väger 60kg och är ca 172 lång. Jag har som mål att ta mig runt milen på under 40 m
Quote from Funbeat user on 29 May 2014, 23:28Milen under 40 är avsevärt mycket tuffare än under 1.40 på halvmaran. Motsvarar snarare under 1.30 på halvmaran. Har själv gjort 1.33 på halvan men inte varit riktigt nära 40 på milen (42)
Milen under 40 är avsevärt mycket tuffare än under 1.40 på halvmaran. Motsvarar snarare under 1.30 på halvmaran. Har själv gjort 1.33 på halvan men inte varit riktigt nära 40 på milen (42)
Quote from Funbeat user on 30 May 2014, 00:24Håller med Henrik . Milen under 40 min. är svårare än halvmaraton under 1.40.
Jag har kommit förra veckan första gången under 40 milen 39:55. nu 14/6 ska försöka springa mitt PB i halvan. har bästa tid 1.38.08. som har sprungit 2008. har nu mål 1.35.
S
Håller med Henrik . Milen under 40 min. är svårare än halvmaraton under 1.40.
Jag har kommit förra veckan första gången under 40 milen 39:55. nu 14/6 ska försöka springa mitt PB i halvan. har bästa tid 1.38.08. som har sprungit 2008. har nu mål 1.35.
S
Quote from Funbeat user on 30 May 2014, 06:59Tack för svaren!
Jag har tränat till och från under 5 års tid, men inte haft någon kontinuitet, förutom under vissa perioder.
Jag får helt enkelt prova lägga upp ett schema, träna efter det och se vart jag är om ett tag.
Lycka till på halvan Juhani! :
Tack för svaren!
Jag har tränat till och från under 5 års tid, men inte haft någon kontinuitet, förutom under vissa perioder.
Jag får helt enkelt prova lägga upp ett schema, träna efter det och se vart jag är om ett tag.
Lycka till på halvan Juhani! :
Quote from Funbeat user on 30 May 2014, 23:22Ja det är bra att planera lite sitt träning Och att ha lite mellan mål också . vi får åter komma när det blir några resultat ! Lycka till ! 🙂
Ja det är bra att planera lite sitt träning Och att ha lite mellan mål också . vi får åter komma när det blir några resultat ! Lycka till ! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2014, 22:37Halvmaran på 1:40 kommer du att klara bara du får lite kontinuitet och volym på träningen, mer eller mindre oavsett vilket träningsprogram du väljer.
Milen på 40 är som sagt klart svårare, antagligen t.o.m. svårare än 1:30 på halvmaran. Om du inte gillar
Halvmaran på 1:40 kommer du att klara bara du får lite kontinuitet och volym på träningen, mer eller mindre oavsett vilket träningsprogram du väljer.
Milen på 40 är som sagt klart svårare, antagligen t.o.m. svårare än 1:30 på halvmaran. Om du inte gillar
Quote from Funbeat user on 1 June 2014, 23:09Hej! Jag har ganska nyligen sprungit milen på strax över 40 (40:10) och halvmaran på 1:37, men halvmaratiden är jag missnöjd med.
Jag tränar nästan aldrig mer än tre pass i veckan, det brukar bli drygt 3 mil. Ett pass är lite längre (kanske 15-18 kilomet
Hej! Jag har ganska nyligen sprungit milen på strax över 40 (40:10) och halvmaran på 1:37, men halvmaratiden är jag missnöjd med.
Jag tränar nästan aldrig mer än tre pass i veckan, det brukar bli drygt 3 mil. Ett pass är lite längre (kanske 15-18 kilomet
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 07:36Har väl mina vassaste år ett par decennier bakom mig, men då det begav sig sprang jag mina halvmaror på runt 1:35, utan att ta ut mig helt. Lyckades aldrig komma under 42 på milen, men sprang då i och för sig i motionsspår. Men jag tror inte jag skulle ku
Har väl mina vassaste år ett par decennier bakom mig, men då det begav sig sprang jag mina halvmaror på runt 1:35, utan att ta ut mig helt. Lyckades aldrig komma under 42 på milen, men sprang då i och för sig i motionsspår. Men jag tror inte jag skulle ku
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 07:49Jag vill först tacka för allas svar! 😀
Det är givande för mig då mitt mål är att hitta ett lämpligt löpschema, även om det verkar som att alla är olika så ser jag en genomgående trend att man skall ha något längre pass, någon mellan-distans och något ko
Jag vill först tacka för allas svar! 😀
Det är givande för mig då mitt mål är att hitta ett lämpligt löpschema, även om det verkar som att alla är olika så ser jag en genomgående trend att man skall ha något längre pass, någon mellan-distans och något ko
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 23:01Jag brukar köra löpskolning då och då men inte som planerat. Håller sedan mycket annat ex Gympa + baket två gånger i veckan samt gympa + Volleyboll en gång i veckan. Men inte nu i Sommar . Försöker bara tävla. olika Tävlingar 100 meter upp itill halvmara
Jag brukar köra löpskolning då och då men inte som planerat. Håller sedan mycket annat ex Gympa + baket två gånger i veckan samt gympa + Volleyboll en gång i veckan. Men inte nu i Sommar . Försöker bara tävla. olika Tävlingar 100 meter upp itill halvmara