Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen under 40 - 21km under 1.40
You need to log in to create posts and topics.

Ja det är ju stor skillnad på vad man är tränad för. Tittar man på Juhanis 2:13 på 800m ger det en miltid på 34 min 🙂 enligt http://www.runningforfitness.org/calc/training/pace?metres=800&hr=0&min=2&sec=13&age=51&gender=M&Submit=Calculate

Leif ! 😉 kanske jag får sätta det i nya mål milen i 34 min . 😉

Har nu tävlat Halv maraton i Finska Ylitornio. Nytt PB med tiden : 1.27.22,23 h.
Bättrade rejält nästan elva minut. Mitt tredje Halvmaraton . Sist 2008 . Är jätte nöjd med resultaten. 🙂

(t+)

Grattis Juha till en bra tid och ett nytt PB. Drygt 1.27 låter rimligt med ett PB på milen på 40 min utifrån riktlinjen att man springer ca 10s långsammare per kilometer om man dubblar distansen.

Tackar ! 🙂

Men nu ska vi hålla tummar till Alexsander i sitt väg till mål ! 🙂

(t+)

Alexander Hur har det gott i träningen ? Har du nått dina mål i Milen eller halvmaraton ? Är bara nyfiken ! 🙂 Ibland man lyckas och ibland inte . Huvudsaken är att man har försökt . 🙂 Det är just vägen dit när man tränar ofta viktigaste ! 🙂

Tänker själv satsa på sub40 men tänker samtidigt inte köra mer än max 20 km per vecka. Ska göra ett försök! 🙂

Tror personligen väldigt många ligger på för hög träningsdos för sitt eget bästa. Men det kan vara svårt då det är kul att träna. Lyssna på kr

lycka till Mattias ! 🙂
Ska också satsa men bara 800 meter och halv Maraton. 800 meter ny PB alltså ca 2.11 . halvmarathon 1.25 . 🙂 det är annan sak om kan hålla motivationen att träna , men sak försöka alla fall ! .-)

Tack detsamma! 🙂

Har aldrig provat varken 800 m eller en halvmara men det lät hårt! Bra mål!

Precis man ska hålla motivationen uppe, därför jag väljer att springa max 20 km per vecka, mycket för mig. Ibland blir det inget alls, ibland bara 5-6 km. Har