Quote from Guest on 12 March 2013, 10:35Nu har jag med Vasaloppet avklarat lagt skidsäsongen bakom mig och tar sikte mot en härlig löpsäsong. Har lagt ribban högt och siktar på att klara milen under 40 min i år. Förra året sprang jag som snabbast på strax under 45 på träning och jag vet inte e
Nu har jag med Vasaloppet avklarat lagt skidsäsongen bakom mig och tar sikte mot en härlig löpsäsong. Har lagt ribban högt och siktar på att klara milen under 40 min i år. Förra året sprang jag som snabbast på strax under 45 på träning och jag vet inte e
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 10:45Finns flera gamla trådar på samma tema, lite tråd-arkeologi ger edig nog gott om svar!
Finns flera gamla trådar på samma tema, lite tråd-arkeologi ger edig nog gott om svar!
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 12:38Hur lång är du?
Om du tränar 4-8 timmar löpning per vecka, kommer du innan sommaren
a) jogga milen under 40, eller
b) bli skadad.Jag tror det sistnämnda. 😉
Mitt förslag:
3-4 pass i veckan (3 till att börja med)
a) 5x1000m med 1 min vila emellan. Fö
Hur lång är du?
Om du tränar 4-8 timmar löpning per vecka, kommer du innan sommaren
a) jogga milen under 40, eller
b) bli skadad.
Jag tror det sistnämnda. 😉
Mitt förslag:
3-4 pass i veckan (3 till att börja med)
a) 5x1000m med 1 min vila emellan. Fö
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 13:29183 cm lång och 77 kg och har tänkt gå ner till 70-75 kg.
Jag var lite otydlig :-). Tänkte inte träna 8 timmar löpning utan kanske runt 3 timmar och resten i andra träningsformer (rullskidor, styrketräning, cykel och simning).
Tack för förslag. Ser ut s
183 cm lång och 77 kg och har tänkt gå ner till 70-75 kg.
Jag var lite otydlig :-). Tänkte inte träna 8 timmar löpning utan kanske runt 3 timmar och resten i andra träningsformer (rullskidor, styrketräning, cykel och simning).
Tack för förslag. Ser ut s
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 14:51>Jag är inte särskilt rädd att skada mig då jag ändå har joggat kontinuerligt flera gånger i veckan de senaste 6 åren.
Det är precis därför du löper stor risk att skada dig. Att inte vara särskilt rädd för att skada sig är inte så klokt.
Magnus H ger di
>Jag är inte särskilt rädd att skada mig då jag ändå har joggat kontinuerligt flera gånger i veckan de senaste 6 åren.
Det är precis därför du löper stor risk att skada dig. Att inte vara särskilt rädd för att skada sig är inte så klokt.
Magnus H ger di
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 15:48Förra året sprang du milen på 45 minuter, och du tänker nu träna löpning 3 timmar i veckan..... nej, tyvärr kommer du inte att springa milen under 40 minuter i år.
Förra året sprang du milen på 45 minuter, och du tänker nu träna löpning 3 timmar i veckan..... nej, tyvärr kommer du inte att springa milen under 40 minuter i år.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 16:54Nicklas: Hur tycker du att jag ska lägga upp träningen? Jag vill verkligen nå mitt mål.
Nicklas: Hur tycker du att jag ska lägga upp träningen? Jag vill verkligen nå mitt mål.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 17:27Om du går ner 1 kg i månaden, springer dina 3-4 mil och inte blir skadad, skulle det förvåna mig om du inte kom under 40 min i september eller så. Att springa 3-4 mil i veckan är inte svårt, att gå ner 1 kg i månaden är tråkigt men görbart. Att inte bli s
Om du går ner 1 kg i månaden, springer dina 3-4 mil och inte blir skadad, skulle det förvåna mig om du inte kom under 40 min i september eller så. Att springa 3-4 mil i veckan är inte svårt, att gå ner 1 kg i månaden är tråkigt men görbart. Att inte bli s
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 17:36Jag vet faktiskt inte. Jag ser folk i klubben som tränar 8 timmar i veckan som diskuterades ovan och ändå inte kommer under sub40.
Jag tror på Markus Nilssons träningspyramid med Grundträningsfas - Övergångsfas - Specifik fas som i mycket är en syntes av
Jag vet faktiskt inte. Jag ser folk i klubben som tränar 8 timmar i veckan som diskuterades ovan och ändå inte kommer under sub40.
Jag tror på Markus Nilssons träningspyramid med Grundträningsfas - Övergångsfas - Specifik fas som i mycket är en syntes av
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 18:09Men känner du någon som är man, 35 år, BMI under 22, van sedan tidigare vid konditionsträning och inte kommer under 40 min på milen på 4 mil löpning i veckan senaste halvåret? 😉
Men känner du någon som är man, 35 år, BMI under 22, van sedan tidigare vid konditionsträning och inte kommer under 40 min på milen på 4 mil löpning i veckan senaste halvåret? 😉