Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 18:24Råd 1: Gör det enkelt. Spring snabbt ibland, sakta ibland. Kontinuitet är grundstommen i all träning. Många gör träningen lite väl komplicerat i förhållande till målsättningens svårighetsgrad.
Råd 1: Gör det enkelt. Spring snabbt ibland, sakta ibland. Kontinuitet är grundstommen i all träning. Många gör träningen lite väl komplicerat i förhållande till målsättningens svårighetsgrad.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 18:27Oskar glömde det viktiga: Två tävlingar i veckan under säsong! 😀
Oskar glömde det viktiga: Två tävlingar i veckan under säsong! 😀
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 18:31Just det... Råd 2: Tävla mycket, gärna orientering. ;o)
Just det... Råd 2: Tävla mycket, gärna orientering. ;o)
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 18:57Hässelbyloppet är landets snabbaste tävling på 10 km enligt deras egna hemsida och tidigare rekordnoteringar. Hässelbyloppet är på hösten i vad många anser vara slutet av säsongen och lockar delar av Sverige-eliten att ställa upp.
Hässelbyloppet 2012 spr
Hässelbyloppet är landets snabbaste tävling på 10 km enligt deras egna hemsida och tidigare rekordnoteringar. Hässelbyloppet är på hösten i vad många anser vara slutet av säsongen och lockar delar av Sverige-eliten att ställa upp.
Hässelbyloppet 2012 spr
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 19:11Gör man inget annat så har du nog rätt men TS nämnde att han hade tänkt att bedriva andra konditions-träningsformer - rullskidor och cykel.
Gör man inget annat så har du nog rätt men TS nämnde att han hade tänkt att bedriva andra konditions-träningsformer - rullskidor och cykel.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 19:13Eftersom eliten är med, så är motionärerna synnerligen vältränade? Nja, det är väl kanske inte ett vattentätt resonemang. 🙂
Hur många av de som ställde upp i Hässelbyloppet har skidat Vasaloppet på dryga 6 timmar?
Eftersom eliten är med, så är motionärerna synnerligen vältränade? Nja, det är väl kanske inte ett vattentätt resonemang. 🙂
Hur många av de som ställde upp i Hässelbyloppet har skidat Vasaloppet på dryga 6 timmar?
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 21:36Är det farligt att springa fem mil i veckan? Jag är i samma situation som TS fast ligger fem minuter efter i prestation och ambition och jag tänkte sikta på att springa 4 ggr/vecka. Förra året låg jag på knappt fyra mil i veckan när jag var igång.
Är det farligt att springa fem mil i veckan? Jag är i samma situation som TS fast ligger fem minuter efter i prestation och ambition och jag tänkte sikta på att springa 4 ggr/vecka. Förra året låg jag på knappt fyra mil i veckan när jag var igång.
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 21:40Fortsätt att variera träningen (även om jag inte tror du behöver lägga mycket tid på styrketräningen om du simmar och rullskidar). Då minskar du skaderisken med relativt hög träningsmängd.
Jag är huvudsakligen med på Magnus upplägg vad gäller löppass, me
Fortsätt att variera träningen (även om jag inte tror du behöver lägga mycket tid på styrketräningen om du simmar och rullskidar). Då minskar du skaderisken med relativt hög träningsmängd.
Jag är huvudsakligen med på Magnus upplägg vad gäller löppass, me
Quote from Funbeat user on 12 March 2013, 22:33Mattias P, farligt att springa 5 mil/vecka? Det har jag mycket svårt att tro. Det är ju ungefär veckosnittet för min marathonträning och då är jag en oändligt mycket långsammare och ovanare löpare än de som diskuterar i denna tråd, min mil tar runt 50 min
Mattias P, farligt att springa 5 mil/vecka? Det har jag mycket svårt att tro. Det är ju ungefär veckosnittet för min marathonträning och då är jag en oändligt mycket långsammare och ovanare löpare än de som diskuterar i denna tråd, min mil tar runt 50 min
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 06:11hur mycket är du bered att plåga dig? och hur seriöst kommer du va med din träningen?
jag säger, milen under 40 sep-okt , ja, ingen omöjlighet så som jag ser det.
med rätt träning och bra balans kommer du att nå ditt mål.
viljan att träna hårt. mental s
hur mycket är du bered att plåga dig? och hur seriöst kommer du va med din träningen?
jag säger, milen under 40 sep-okt , ja, ingen omöjlighet så som jag ser det.
med rätt träning och bra balans kommer du att nå ditt mål.
viljan att träna hårt. mental s