Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:12Gick lätt under40 på. 30-35 km/vecka, så den mängden är inte alls nödvändig
Gick lätt under40 på. 30-35 km/vecka, så den mängden är inte alls nödvändig
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:23Tack för alla tips. Jag tränar väl på och återkommer längre fram hur jag ligger till så kanske jag kan få fler tips till utveckling längre fram. Tänkte springa Blodomloppet 10 km i Borlänge i maj. Det blir nog en bra värdemätare.
Niklas: Såg att du själv
Tack för alla tips. Jag tränar väl på och återkommer längre fram hur jag ligger till så kanske jag kan få fler tips till utveckling längre fram. Tänkte springa Blodomloppet 10 km i Borlänge i maj. Det blir nog en bra värdemätare.
Niklas: Såg att du själv
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:23Och hur gammal var du då, och vad vägde du och hur lång var du? (till AN)
Och hur gammal var du då, och vad vägde du och hur lång var du? (till AN)
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:25Anders N: Hur såg din bakgrund ut och på vilket sätt tränade du?
Anders N: Hur såg din bakgrund ut och på vilket sätt tränade du?
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 08:43Hur mycket man behöver träna för att nå en viss tid på en viss sträcka är så extremt individuellt att det blir ganska meningslöst med jämförelser av mängder. Gör en vettig planering utifrån dina nuvarande förutsättningar (kapacitet, fritid, målsättning, e
Hur mycket man behöver träna för att nå en viss tid på en viss sträcka är så extremt individuellt att det blir ganska meningslöst med jämförelser av mängder. Gör en vettig planering utifrån dina nuvarande förutsättningar (kapacitet, fritid, målsättning, e
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 09:04Anders: Japp i höstas var målet Göteborgsvarvet och därmed också seedningsloppet 10K och då satte jag målet att springa seedningsloppet sub 40 och började träna efter Markus Nilssons principer.
Sedan fick jag reda på att första helgen på en för mig vikti
Anders: Japp i höstas var målet Göteborgsvarvet och därmed också seedningsloppet 10K och då satte jag målet att springa seedningsloppet sub 40 och började träna efter Markus Nilssons principer.
Sedan fick jag reda på att första helgen på en för mig vikti
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 09:14Nicklas,
Senast var det just mildosen som var bekymret, eller? Vilket du nu motsäger.
Springer man 3-4mil i veckan och utföra alla(merparten av) dessa i intervallform eller tröskelform + lite uppv/nedv så tränar man riktigt jävla hårt...
Edit: Inget
Nicklas,
Senast var det just mildosen som var bekymret, eller? Vilket du nu motsäger.
Springer man 3-4mil i veckan och utföra alla(merparten av) dessa i intervallform eller tröskelform + lite uppv/nedv så tränar man riktigt jävla hårt...
Edit: Inget
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 09:25Sist jag gjorde det var jag 31 år och typ 83 kg. Då var löpningen nästan enbart snabbdistans ett par ggr/v, oftast runt 8-10 km, ibland bara 3-4 km och då i maxfart.
(Som bäst under 37 min, 22 år, 85 kg. Då var löpningen typ ett "långpass" på 12 km, et
Sist jag gjorde det var jag 31 år och typ 83 kg. Då var löpningen nästan enbart snabbdistans ett par ggr/v, oftast runt 8-10 km, ibland bara 3-4 km och då i maxfart.
(Som bäst under 37 min, 22 år, 85 kg. Då var löpningen typ ett "långpass" på 12 km, et
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 09:27Löpningen förra året var mest ett komplement och jag tränade bara för att klara Lidingöloppet på 3 h och det gjorde jag. Tror det blev 2:51. Eventuellt blir det Lidingöloppet igen men nu tänkte jag fokusera på att bli snabb i första hand och lägga lite me
Löpningen förra året var mest ett komplement och jag tränade bara för att klara Lidingöloppet på 3 h och det gjorde jag. Tror det blev 2:51. Eventuellt blir det Lidingöloppet igen men nu tänkte jag fokusera på att bli snabb i första hand och lägga lite me
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 09:37Någon som har tips på "roliga" korta intervaller?
Någon som har tips på "roliga" korta intervaller?