Quote from Guest on 6 March 2011, 21:29Tänkte höra vad ni tror om mitt mål, möjligt eller omöjligt, och hur ska det uppnås?
Jag är 37 år gammal och har löptränat sporadiskt fram till för ca tre år sedan då jag började springa mera regelbundet. Jag gjorde efter tre månaders träning milen på c
Tänkte höra vad ni tror om mitt mål, möjligt eller omöjligt, och hur ska det uppnås?
Jag är 37 år gammal och har löptränat sporadiskt fram till för ca tre år sedan då jag började springa mera regelbundet. Jag gjorde efter tre månaders träning milen på c
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:39Jag började springa förra våren på grund av diverse skador som förhindrade styrketträning. Jag var inte helt otränad, men i ganska dålig form och hade en övervikt på närmare 10 kg. Efter att ha genomfört 35 löppass under våren och sommaren sprang jag Häss
Jag började springa förra våren på grund av diverse skador som förhindrade styrketträning. Jag var inte helt otränad, men i ganska dålig form och hade en övervikt på närmare 10 kg. Efter att ha genomfört 35 löppass under våren och sommaren sprang jag Häss
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:42Lite då och då fartlek,intervaller och back träning.Då kommer du garanterat under 45 min. Tre fyra distans pass låter bra i veckan. Ha tålamod och humöret uppe då klarar du !! 😉
Lite då och då fartlek,intervaller och back träning.Då kommer du garanterat under 45 min. Tre fyra distans pass låter bra i veckan. Ha tålamod och humöret uppe då klarar du !! 😉
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:43Låter lite som att du har fastnat i ett komforttempo snarare än att du inte kan springa fortare. Intervallerna kan bidra till att man bryter komforttempot och får lite fart på fläsket.
Det skulle inte förvåna mig om du egentligen kan springa fortare reda
Låter lite som att du har fastnat i ett komforttempo snarare än att du inte kan springa fortare. Intervallerna kan bidra till att man bryter komforttempot och får lite fart på fläsket.
Det skulle inte förvåna mig om du egentligen kan springa fortare reda
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:49Ids du inte köra rena intervallpass kanske du kan lägga in lite fartlek i distanspassen.
Brukar göra så själv då och då, att under ett långpass när man känner sig pigg, gasa på och spring en optimistisk fart en bit, håll den 1km eller 500m eller nåt sånt
Ids du inte köra rena intervallpass kanske du kan lägga in lite fartlek i distanspassen.
Brukar göra så själv då och då, att under ett långpass när man känner sig pigg, gasa på och spring en optimistisk fart en bit, håll den 1km eller 500m eller nåt sånt
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 22:123 pass i veckan och du kommer definitivt klara av ditt mål. Du behöver inte känna något press på att springa en massa intervaller. Först och främst koncentrera dig på din egen förmåga och tänk antal löpta minuter istället för antal kilometer på viss tid.
3 pass i veckan och du kommer definitivt klara av ditt mål. Du behöver inte känna något press på att springa en massa intervaller. Först och främst koncentrera dig på din egen förmåga och tänk antal löpta minuter istället för antal kilometer på viss tid.
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 23:05"Jag är inte så pigg på intervaller"
Nääe, vem fan är det ;)?
Men de funkar, som bara den, så det är bara att bita ihop, skulle jag säga. Softa långpass i all ära. men vill man ha fart på milen är det intervaller som gäller, tusingar kör jag (dock inte
"Jag är inte så pigg på intervaller"
Nääe, vem fan är det ;)?
Men de funkar, som bara den, så det är bara att bita ihop, skulle jag säga. Softa långpass i all ära. men vill man ha fart på milen är det intervaller som gäller, tusingar kör jag (dock inte
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:17Tack för peppning och tips!
Jo, det finns faktiskt de som är pigga på intervaller, se tråden om att det är vetenskapligt bevisat att intervaller är roligare. Men jag är det inte. Och jag är naturligtvis medveten om att man får bita ihop om man till varj
Tack för peppning och tips!
Jo, det finns faktiskt de som är pigga på intervaller, se tråden om att det är vetenskapligt bevisat att intervaller är roligare. Men jag är det inte. Och jag är naturligtvis medveten om att man får bita ihop om man till varj
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:29Jag tycker 47 min är riktigt bra på två pass i veckan, 37 år och kvinna. Det borde du lätt kunna kapa två minuter på med lite målmedvetenhet.
Halvmaran under två timmar ser jag att du spekulerar i på din blogg. Det tror jag du fixar ganska lätt av bara f
Jag tycker 47 min är riktigt bra på två pass i veckan, 37 år och kvinna. Det borde du lätt kunna kapa två minuter på med lite målmedvetenhet.
Halvmaran under två timmar ser jag att du spekulerar i på din blogg. Det tror jag du fixar ganska lätt av bara f
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 13:59Alex, håller med. Bra tid med ringa träning och med några längre pass kan ju inte sub 2h vara några som helst problem.
Alex, håller med. Bra tid med ringa träning och med några längre pass kan ju inte sub 2h vara några som helst problem.