Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMin maxpuls?
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Har räknat lite på maxpuls och att man ska ta 226 - sin ålder. Jag är 20år och då borde ju min maxpuls ligga på 206. Men jag var ute på träning och efter visa min pulsklocka maxpuls på 218.. Låter konstigt tycker jag eller vad??

Det är nog inte så konstigt tror jag ,jag har maxpuls på 190 -200

det är 220-ålder officiellt men det kan också skilja +-20 slag/min

Min vilopuls är 115 och max puls 200

Att beräkna en maxpuls är ganska intetsägande eg. Det enda som gäller, om man vill veta exakt, är att mäta upp den genom en maximal arbetsbelastning.

Min maxpuls enligt den formeln är 188 (226-38) och jag kommer relativt lätt upp i den på intervaller. Al

Silvya när tycker du att man ska träna ,efter hur hög puls , för jag ligger mellan 190 -200 i puls

Officiellt?

Formlerna är värdelösa. Om jag säger att din maxpuls är din längd + 10 slag så kommer det också stämma för en del. 😉

Om man som du ser att det inte stämmer alls får man hitta sin maxpuls på annat sätt...men det pågår väl minst en tråd til

Okej, nä för det låter lite konstigt när man läser på dom här olika listorna där man kan räkna ut sin snitt puls för konditionsträning osv. Men man ska väl ta det med en nypa salt då 😛

Nej Anders, du har fått detta helt om bakfoten - längden i centimeter -10 är det som gäller 😉

För mig är det faktiskt längden i cm + 3 😀