Quote from Guest on 25 June 2008, 19:58Hej, jag brukar gå/springa på löpbandet på gymmet, efter ca 30 min så sväller mina fingrar upp. De blir tjocka o röda och jag kan nästan inte knyta nävarna. Varför blir det så och är det farligt?? Det tar ca 15 efter att jag slutat så är fingrarna som va
Hej, jag brukar gå/springa på löpbandet på gymmet, efter ca 30 min så sväller mina fingrar upp. De blir tjocka o röda och jag kan nästan inte knyta nävarna. Varför blir det så och är det farligt?? Det tar ca 15 efter att jag slutat så är fingrarna som va
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:08Det har jag också råkat ut för en gång - men det var efter 3,5 mil på en mara. Vet inte vad det berodde på, väntar spänt på svar. Fingrarna var som tjocka prinskorvar och jag kunde inte knyta händerna ordentligt...
Det har jag också råkat ut för en gång - men det var efter 3,5 mil på en mara. Vet inte vad det berodde på, väntar spänt på svar. Fingrarna var som tjocka prinskorvar och jag kunde inte knyta händerna ordentligt...
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:14Det har hänt mig också, på mara. Jag vill också veta vad det berodde på.
Det har hänt mig också, på mara. Jag vill också veta vad det berodde på.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:48Kanske sänka händerna när du springer? Håll dom i höjd med (det fiktiva) bältet.
Drar jag upp nävarna i brösthöjd när jag löper får jag också så där.
Kanske sänka händerna när du springer? Håll dom i höjd med (det fiktiva) bältet.
Drar jag upp nävarna i brösthöjd när jag löper får jag också så där.
Quote from Lotta Lindström on 25 June 2008, 20:51Kan det vara så att lymfvätska samlas i fingrarna för att den av någon anledning inte förs tillbaka igen? Lymvätskan förs ju tillbaka mha muskelaktivitet så avsaknad av det lär ju göra att den stannar kvar. Jag vet inte hur ni gör när ni springer men jag
Kan det vara så att lymfvätska samlas i fingrarna för att den av någon anledning inte förs tillbaka igen? Lymvätskan förs ju tillbaka mha muskelaktivitet så avsaknad av det lär ju göra att den stannar kvar. Jag vet inte hur ni gör när ni springer men jag
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 20:54När jag springer långdistans så rör jag så lite som möjligt på överkroppen eftersom det är vilsammast.
Jag ska försöka fråga någon läkare på jobbet imorgon och se om jag kan få något svar. Fast det är inte säkert att dom heller vet - inga idrottsläkare..
När jag springer långdistans så rör jag så lite som möjligt på överkroppen eftersom det är vilsammast.
Jag ska försöka fråga någon läkare på jobbet imorgon och se om jag kan få något svar. Fast det är inte säkert att dom heller vet - inga idrottsläkare..
Quote from Bjarne Lewin on 25 June 2008, 21:00Jag har för mig att jag läste i artickeln från läkartidgningen som det länkades till i tråden om vattenförgiftning; Att de som drabbades av det hade svullnat upp på sådana ställen. De som har läst det kommer kanske ihåg att det handlade om patienter som h
Jag har för mig att jag läste i artickeln från läkartidgningen som det länkades till i tråden om vattenförgiftning; Att de som drabbades av det hade svullnat upp på sådana ställen. De som har läst det kommer kanske ihåg att det handlade om patienter som h
Quote from Jonas Täng on 25 June 2008, 21:30Patricia, vad händer om du med jämna mellanrum omväxlande knyter händerna och spänner underarmarna resp. slappnar av? Det skulle kunna hjälpa till att transportera bort vätskan.
Dricker du enbart vatten när du tränar och svettas mycket? Äter du ganska li
Patricia, vad händer om du med jämna mellanrum omväxlande knyter händerna och spänner underarmarna resp. slappnar av? Det skulle kunna hjälpa till att transportera bort vätskan.
Dricker du enbart vatten när du tränar och svettas mycket? Äter du ganska li
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 21:52Har fått samma tendens under några halvmaror efter ca 15 km men då räcker det ofta med att knyta händerna och försöka få upp lite rörlighet och då har det släppt ett litet tag och efter någr km göra om pruceduren.
Har fått samma tendens under några halvmaror efter ca 15 km men då räcker det ofta med att knyta händerna och försöka få upp lite rörlighet och då har det släppt ett litet tag och efter någr km göra om pruceduren.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 22:13Jag har samma problem, inte i gymmet, men när jag är ute och gå eller joggar jag få så himla svullna figrar, knapt kan ta fram nyckel och låsa upp dörren. Ibland händer samma sak när jag cyklar. Käns inte så bra.?????
Jag dricker bara vatten under träning
Jag har samma problem, inte i gymmet, men när jag är ute och gå eller joggar jag få så himla svullna figrar, knapt kan ta fram nyckel och låsa upp dörren. Ibland händer samma sak när jag cyklar. Käns inte så bra.?????
Jag dricker bara vatten under träning