Quote from Magnus Gelang on 26 June 2008, 14:44Fast Peter: Sänka händerna när de är svullna är inte bra. Eller menar du att man ska sänka dem för att förebygga svullna fingrar? Inte för att bota dem?
Fast Peter: Sänka händerna när de är svullna är inte bra. Eller menar du att man ska sänka dem för att förebygga svullna fingrar? Inte för att bota dem?
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 14:48Det är mest en fråga om att inte vinkla armbågen för mycket. Sänk händerna så får du tillbaka cirkulationen i underarmarna.
Det är mest en fråga om att inte vinkla armbågen för mycket. Sänk händerna så får du tillbaka cirkulationen i underarmarna.
Quote from Magnus Gelang on 26 June 2008, 14:58Hm, jag undrar fortfarande om du menar för att förebygga? För jag kan svullna i fingrarna när jag är ute och går och då har jag knappt armen vinklad alls och då hjälper det knappast att sänka armen mer, utan då är det lyfta armarna lite och/eller knyta oc
Hm, jag undrar fortfarande om du menar för att förebygga? För jag kan svullna i fingrarna när jag är ute och går och då har jag knappt armen vinklad alls och då hjälper det knappast att sänka armen mer, utan då är det lyfta armarna lite och/eller knyta oc
Quote from Linnea Persson on 26 June 2008, 15:09Jag brukar också råka ut för detta men bara om det är riktigt varmt ute och då både när jag springer och går. För mig brukar det släppa om jag lyfter händerna riktigt högt.
Jag brukar också råka ut för detta men bara om det är riktigt varmt ute och då både när jag springer och går. För mig brukar det släppa om jag lyfter händerna riktigt högt.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 15:39Peter, lite lustigt, jag skulle säga tvärtom; Jag har händerna lägre när jag går än när jag springer och har oftare fått svullna fingrar då ... tycker att diverse axelrullningar och slag i luften m m brukar minska lite på det.
Tänkt mig att det skulle kun
Peter, lite lustigt, jag skulle säga tvärtom; Jag har händerna lägre när jag går än när jag springer och har oftare fått svullna fingrar då ... tycker att diverse axelrullningar och slag i luften m m brukar minska lite på det.
Tänkt mig att det skulle kun
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:20Man skulle kunna tro att det kan finnas flera olika orsaker till detta...
Man skulle kunna tro att det kan finnas flera olika orsaker till detta...
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:23Man skulle kunna tro det ... 😐
Man skulle kunna tro det ... 😐
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 16:32När jag råkade ut för det var mina handflator blodröda samtidigt som dom var tjocka. Precis som om blodet "fastnat" och stockat sig i händerna.
När jag råkade ut för det var mina handflator blodröda samtidigt som dom var tjocka. Precis som om blodet "fastnat" och stockat sig i händerna.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 01:16Hmm, det verkar inte vara farligt i alla fall. Jag springer på och ska prova alla era råd. Tack så mycket för alla svar.
Hmm, det verkar inte vara farligt i alla fall. Jag springer på och ska prova alla era råd. Tack så mycket för alla svar.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 06:49Fick det någongång ibland förut. Men nu när jag springer med mp3spelaren i ena handen och hemnyckeln i den andra så blir det ju att man kramar och klämmer en del och det har funkat bra för mig. Inte haft några besvär dom senaste 3 månaderna (sen jag börja
Fick det någongång ibland förut. Men nu när jag springer med mp3spelaren i ena handen och hemnyckeln i den andra så blir det ju att man kramar och klämmer en del och det har funkat bra för mig. Inte haft några besvär dom senaste 3 månaderna (sen jag börja