Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 22:25"Prinskorvsfenomenet" drabbade mig när vi var på långvandring i bergen på La Gomera. Det kändes mycket obehagligt. En egen teori är att det är något med lymfvätskan, obalans i rörelsemönstert under en längre period. Blodgenomströmmen har fått en fnurra oc
"Prinskorvsfenomenet" drabbade mig när vi var på långvandring i bergen på La Gomera. Det kändes mycket obehagligt. En egen teori är att det är något med lymfvätskan, obalans i rörelsemönstert under en längre period. Blodgenomströmmen har fått en fnurra oc
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 22:39Vid långvandringar har man ju ofta ryggsäck som klämmer över axlarna. Vad säger lymfkärlen om det?
Vid långvandringar har man ju ofta ryggsäck som klämmer över axlarna. Vad säger lymfkärlen om det?
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 23:22Tappar ni känseln i fingrarna?
Har hänt några gånger att man lyckats sova konstigt och strypt av blodtillförseln på båda! armarna så de somnat. Tappade känseln totalt, vaknade i panik första gången det hände då jag inte kände av mina armar och inte kunde
Tappar ni känseln i fingrarna?
Har hänt några gånger att man lyckats sova konstigt och strypt av blodtillförseln på båda! armarna så de somnat. Tappade känseln totalt, vaknade i panik första gången det hände då jag inte kände av mina armar och inte kunde
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 23:25När det hände mig fick jag för mig att det berodde på att jag druckit för lite. Så jag drack lite sportdryck och så försvann det. Men det kan ju också ha berott på att jag rörde på armarna mera när jag drack...
När det hände mig fick jag för mig att det berodde på att jag druckit för lite. Så jag drack lite sportdryck och så försvann det. Men det kan ju också ha berott på att jag rörde på armarna mera när jag drack...
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 09:25Hej Sara.
Jag har i princip inte gjort något när det har blivit så där, bara kört klart mitt pass och sen har det som sagt släppt efter ca 10-15 min. Jag dricker ungefär 2,5 liter vatten på hela dagen, har lite svårt för att dricka vatten faktiskt, och j
Hej Sara.
Jag har i princip inte gjort något när det har blivit så där, bara kört klart mitt pass och sen har det som sagt släppt efter ca 10-15 min. Jag dricker ungefär 2,5 liter vatten på hela dagen, har lite svårt för att dricka vatten faktiskt, och j
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 11:11Korvfingrar har jag också råkat ut för.
Främst när jag vandrat långt med packning.
Det fungerade ganska bra att "pumpa" med fingrarna då.Jag dricker alltid för lite.
(H)
Korvfingrar har jag också råkat ut för.
Främst när jag vandrat långt med packning.
Det fungerade ganska bra att "pumpa" med fingrarna då.
Jag dricker alltid för lite.
(H)
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 11:14Jag har sett att diskussionen om fenomenet florerat på andra konkurrerande sajter - ingen verkar ha något ordentligt svar. Det verkar i alla fall vara ett vanligt fenomen.
Jag har sett att diskussionen om fenomenet florerat på andra konkurrerande sajter - ingen verkar ha något ordentligt svar. Det verkar i alla fall vara ett vanligt fenomen.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 11:59Vet inte heller vad det kan bero på men en bekant fick det då och då och menade på att han spände sig i axlarna/drog up axlarna när han sprang och att det blev bättre när han slappnade av. Hade glömt det men kom ihåg det när jag såg ryggsäckskommentaren o
Vet inte heller vad det kan bero på men en bekant fick det då och då och menade på att han spände sig i axlarna/drog up axlarna när han sprang och att det blev bättre när han slappnade av. Hade glömt det men kom ihåg det när jag såg ryggsäckskommentaren o
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 12:43Mest råkat ut för det när jag gått, misstänkt att jag slungat ut vätskan när jag svänger med armarna 🙂 inte ofta när jag springer.
Mest råkat ut för det när jag gått, misstänkt att jag slungat ut vätskan när jag svänger med armarna 🙂 inte ofta när jag springer.
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 14:32Jag hävdar igen; sänk händerna när du springer. Och slappna av. Du ska inte ens kunna hålla fast en liten sten i handen.
Jag hävdar igen; sänk händerna när du springer. Och slappna av. Du ska inte ens kunna hålla fast en liten sten i handen.