Quote from Guest on 7 July 2011, 15:36Idag när jag sprang intervaller drog jag på mig en massa mjölksyra och när jag stannade sköljde ett illamående över mig. Det är inte första gången och det gör inget eftersom jag aldrig varit nära att kräkas. Det kommer direkt när jag stannar i princip och
Idag när jag sprang intervaller drog jag på mig en massa mjölksyra och när jag stannade sköljde ett illamående över mig. Det är inte första gången och det gör inget eftersom jag aldrig varit nära att kräkas. Det kommer direkt när jag stannar i princip och
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 15:46Citat:
"Kroppen kan producera energi på två huvudsakliga sätt, med syre (aerob förbränning) eller utan syre (anaerob spjälkning). Då kroppen inte hinner syresätta musklerna bildas mjölksyra (anaerob spjälkning). Mjölksyra produceras under många olika int
Citat:
"Kroppen kan producera energi på två huvudsakliga sätt, med syre (aerob förbränning) eller utan syre (anaerob spjälkning). Då kroppen inte hinner syresätta musklerna bildas mjölksyra (anaerob spjälkning). Mjölksyra produceras under många olika int
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 15:52Tack!
Antar att personen frågade om illamående direkt efter hög ansträngning?
Edit: Såg nu länken, glöm min fråga. 😀
Tack!
Antar att personen frågade om illamående direkt efter hög ansträngning?
Edit: Såg nu länken, glöm min fråga. 😀
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 16:11Nu har jag läst länken noga. Fiffigt att kroppen vill kräkas ut det som är surt. 🙂
Nu har jag läst länken noga. Fiffigt att kroppen vill kräkas ut det som är surt. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 16:15Ja, det kan ju vara värt att ha i åtanke när man springer, det kan nog vara rätt dumt att dricka vatten precis när man är illamående.
Har för mig att Vatten I Syra var dumt, men åk 9 kemi kanske inte är applicerbart här?
Ja, det kan ju vara värt att ha i åtanke när man springer, det kan nog vara rätt dumt att dricka vatten precis när man är illamående.
Har för mig att Vatten I Syra var dumt, men åk 9 kemi kanske inte är applicerbart här?
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 16:33Du är ovan vid hård träning.
Du är ovan vid hård träning.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 16:33Ingen aning, vår kemilärare i 9:an kallades Tomten och det enda roliga vi gjorde på de lektionerna var att tävla om vem som kunde hänga fast flest krokodilklämmor på honom utan att han märkte det.
Men Anna (eller vad hon nu hette i länken) pratade om at
Ingen aning, vår kemilärare i 9:an kallades Tomten och det enda roliga vi gjorde på de lektionerna var att tävla om vem som kunde hänga fast flest krokodilklämmor på honom utan att han märkte det.
Men Anna (eller vad hon nu hette i länken) pratade om at
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 16:34Schhhh David - inte berätta min hemlighet. (#)
Schhhh David - inte berätta min hemlighet. (#)
Quote from Funbeat user on 9 July 2011, 12:13Sven Nylander kräktes oftast efter sina 400-meter-häcklopp. Jag har samma problem om jag kör upp mjölksyra under kortare snabbbpass.
Sven Nylander kräktes oftast efter sina 400-meter-häcklopp. Jag har samma problem om jag kör upp mjölksyra under kortare snabbbpass.
Quote from Funbeat user on 11 July 2011, 13:12Det är bara att kräkas, dricka vatten och köra vidare 😉
Så gör man om man är hardcore
Det är bara att kräkas, dricka vatten och köra vidare 😉
Så gör man om man är hardcore