Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 23:07Hempendling gick med mindre luft i framdäcket, har inte kollat vilket tryck det landade på men vild gissning 2,5-3bar.
"Aldrig mer" han jag tänka rätt många gånger under dom 1h20min det tog...
Ungefär som att cykla konstant i motvind och uppförsbacke, ha
Hempendling gick med mindre luft i framdäcket, har inte kollat vilket tryck det landade på men vild gissning 2,5-3bar.
"Aldrig mer" han jag tänka rätt många gånger under dom 1h20min det tog...
Ungefär som att cykla konstant i motvind och uppförsbacke, ha
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 07:48JAS 39 Gripen har vingar av kolfiber,tror ni att den står inne i en hangar när det är minus...?
Eller att det är rumstempererat på normal flyghöjd?Svaret är naturligtvis att kolfiber klarar de temperaturer som du själv stoppar för.
JAS 39 Gripen har vingar av kolfiber,tror ni att den står inne i en hangar när det är minus...?
Eller att det är rumstempererat på normal flyghöjd?
Svaret är naturligtvis att kolfiber klarar de temperaturer som du själv stoppar för.
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 08:34Kolfibern blir "sprödare" än aluminium.
Infon har jag fått från elitåkare som varnade mig för att köra
kolfiber i minusgrader.
Kolfibern blir "sprödare" än aluminium.
Infon har jag fått från elitåkare som varnade mig för att köra
kolfiber i minusgrader.
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 08:39Ja "Same" det har du rätt i, vet inte om det beror på tjocklek elr att den blir ömtåligare mot slag T.ex vid en vurpa!
Köpte nyligen en kolfibercykel av elit, har sa åt mig att inte köra den i minusgrader.
Någon som vet Säkert?
Ja "Same" det har du rätt i, vet inte om det beror på tjocklek elr att den blir ömtåligare mot slag T.ex vid en vurpa!
Köpte nyligen en kolfibercykel av elit, har sa åt mig att inte köra den i minusgrader.
Någon som vet Säkert?
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 10:35Jag tror att lite av komfort-/rullmotståndsproblemet ligger i att köra med dom däck du gör. Varken WXC 300 eller Extreme 294 är framtagna för att använda pumpade till maxtryck på pendlarcykeln i storstaden. Dessa däck kommer till sin rätt, som skrivits in
Jag tror att lite av komfort-/rullmotståndsproblemet ligger i att köra med dom däck du gör. Varken WXC 300 eller Extreme 294 är framtagna för att använda pumpade till maxtryck på pendlarcykeln i storstaden. Dessa däck kommer till sin rätt, som skrivits in
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 11:46Jag tror inte du löser problemet med kolfiberdelar. Tror knappt du kommer att märka ev ökad flex. Däckval och lufttryck har betydligt större betydelse. Att byta grepp ofta hjälper också. Annars är nog inte minusgrader ett problem för kolfiber. Titta på vä
Jag tror inte du löser problemet med kolfiberdelar. Tror knappt du kommer att märka ev ökad flex. Däckval och lufttryck har betydligt större betydelse. Att byta grepp ofta hjälper också. Annars är nog inte minusgrader ett problem för kolfiber. Titta på vä
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 14:55Det är möjligt att styre/barends inte löser det hela men isåfall får jag leva med det, värt att prova ivarje fall.
Tänker att nånstans sker ju dämpningen på en odämpad cykel, kanske är fel att jämföra med min kolfiber racer men det är ju enorm skillnad i
Det är möjligt att styre/barends inte löser det hela men isåfall får jag leva med det, värt att prova ivarje fall.
Tänker att nånstans sker ju dämpningen på en odämpad cykel, kanske är fel att jämföra med min kolfiber racer men det är ju enorm skillnad i
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 16:21Baeends /powergrip skal monteres på styret i en vinkel så du får mer kraft i "tråkket" når du står opp og tråkker. Når du sitter ned skal du holde i styreholkene. Skift dekker.
Med 4kg har du ca. 60psi. i trykk og er nesten oppe på limitt. Og 1cm av dek
Baeends /powergrip skal monteres på styret i en vinkel så du får mer kraft i "tråkket" når du står opp og tråkker. Når du sitter ned skal du holde i styreholkene. Skift dekker.
Med 4kg har du ca. 60psi. i trykk og er nesten oppe på limitt. Og 1cm av dek
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 16:45Efter att ha cyklat racer hela året så känns det naturligt att hålla i barendsen som påminner mycket om greppet på racern, där jag håller runt broms/växel greppet med handen i "färdriktningen".
Dels behagligare vinkel för handlederna och mindre jobbigt fö
Efter att ha cyklat racer hela året så känns det naturligt att hålla i barendsen som påminner mycket om greppet på racern, där jag håller runt broms/växel greppet med handen i "färdriktningen".
Dels behagligare vinkel för handlederna och mindre jobbigt fö
Quote from Berit Bengtson on 17 November 2011, 16:59Att du upplever din racer som bekväm har nog inte med ramens material att göra,
Här kan du läsa ett test med 8 olika ramar av stål, titan, alu och kolfiber, i övrigt var utrustningen likadan.
Cyklarna var dessutom kamouflerade med tejp så att rammateriale
Att du upplever din racer som bekväm har nog inte med ramens material att göra,
Här kan du läsa ett test med 8 olika ramar av stål, titan, alu och kolfiber, i övrigt var utrustningen likadan.
Cyklarna var dessutom kamouflerade med tejp så att rammateriale