Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 17:06Hur är det med cykelvana som variabel?
Hur är det med cykelvana som variabel?
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 17:15Vad är det för hoj ?
Vad är det för hoj ?
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 17:30Med 4 kg/cm2 i däcken blir anläggningsytan för en cyklist+cykel på säg 90 kg 22,5 cm2, med lika fördelning fram och bak cirka 11 cm2 anläggningsyta.
Antag vidare bredd på anläggningsytan till 3 cm och man hamnar på en 4 cm lång kontakt mot underlaget.H
Med 4 kg/cm2 i däcken blir anläggningsytan för en cyklist+cykel på säg 90 kg 22,5 cm2, med lika fördelning fram och bak cirka 11 cm2 anläggningsyta.
Antag vidare bredd på anläggningsytan till 3 cm och man hamnar på en 4 cm lång kontakt mot underlaget.
H
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 19:45""Med 4 kg/cm2 i däcken blir anläggningsytan för en cyklist+cykel på säg 90 kg 22,5 cm2, med lika fördelning fram och bak cirka 11 cm2 anläggningsyta.
Antag vidare bredd på anläggningsytan till 3 cm och man hamnar på en 4 cm lång kontakt mot underlaget.""
""Med 4 kg/cm2 i däcken blir anläggningsytan för en cyklist+cykel på säg 90 kg 22,5 cm2, med lika fördelning fram och bak cirka 11 cm2 anläggningsyta.
Antag vidare bredd på anläggningsytan till 3 cm och man hamnar på en 4 cm lång kontakt mot underlaget.""
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 20:33Håkan C, kan du sammanfatta?
- Min tyska är obefintlig.Hoj: Richtech Alutech SLX
Ca 12-14år gammal (om jag kommer ihåg rätt)
http://tinyurl.com/7sd98yu
Håkan C, kan du sammanfatta?
- Min tyska är obefintlig.
Hoj: Richtech Alutech SLX
Ca 12-14år gammal (om jag kommer ihåg rätt)
http://tinyurl.com/7sd98yu
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 20:56I själva verket blir anläggningsytan en oval, ett smalare däck får en långsmal sådan medan bredare däck får en bredare. Hur mönstret påverkar funderar jag lite på, teorin passar allra bäst på ett omönstrat däck.
I själva verket blir anläggningsytan en oval, ett smalare däck får en långsmal sådan medan bredare däck får en bredare. Hur mönstret påverkar funderar jag lite på, teorin passar allra bäst på ett omönstrat däck.
Quote from Berit Bengtson on 17 November 2011, 21:19Fredrik Hemlin undrade:
> kan du sammanfatta?Ingen skillnad i upplevd komfort pga rammaterialet, men det gällde enbart när övriga delar var likadana.
Däremot fann de att andra delar, tex stolpen kunde påverka den upplevda komforten.
Men det berodde då p
Fredrik Hemlin undrade:
> kan du sammanfatta?
Ingen skillnad i upplevd komfort pga rammaterialet, men det gällde enbart när övriga delar var likadana.
Däremot fann de att andra delar, tex stolpen kunde påverka den upplevda komforten.
Men det berodde då p
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 21:24och ganska många som inte cyklade speciellt mycket.
och ganska många som inte cyklade speciellt mycket.
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 23:02Tur att det inte är ramen som jag kommer byta då.
Såvida dom inte mätte flexen på cykeln i nån maskin och hur mycket energi som gick upp i styre/barends så är det ju subjektiv vad dom upplevde som komfort, flex, stötupptagning.
Tur att det inte är ramen som jag kommer byta då.
Såvida dom inte mätte flexen på cykeln i nån maskin och hur mycket energi som gick upp i styre/barends så är det ju subjektiv vad dom upplevde som komfort, flex, stötupptagning.
Quote from Anders Wallerstedt on 18 November 2011, 10:29@Fredrik Hemlin
Snabbkopplingarna ser ut att vara låsta nedåt!? Dessutom sitter snabbkoppligen åt fel håll fram.
Inte bra säkerhetsmässigt, eller enligt stilpolis.Ska vara upp längsmed baksidan på gaffeln fram, ovanför, eller längs med bakre staget, ba
@Fredrik Hemlin
Snabbkopplingarna ser ut att vara låsta nedåt!? Dessutom sitter snabbkoppligen åt fel håll fram.
Inte bra säkerhetsmässigt, eller enligt stilpolis.
Ska vara upp längsmed baksidan på gaffeln fram, ovanför, eller längs med bakre staget, ba