Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 10:33Kan ju bero på att axeln är iträdd från fel håll. Vänt hjulet fel, helt enkelt.
edit: fram, alltså. Bak är den bara vriden fel
edit2: behvöer inte vara så, men min QR är i alla fall inte symmetrisk
Kan ju bero på att axeln är iträdd från fel håll. Vänt hjulet fel, helt enkelt.
edit: fram, alltså. Bak är den bara vriden fel
edit2: behvöer inte vara så, men min QR är i alla fall inte symmetrisk
Quote from Anders Wallerstedt on 18 November 2011, 11:07Kan så vara, viktigt dock att rotationsriktningen är rätt, isf vänd snabbkopplingen, annars hjulet. Nokian vinterdäck har angiven riktning, som ska följas
Kan så vara, viktigt dock att rotationsriktningen är rätt, isf vänd snabbkopplingen, annars hjulet. Nokian vinterdäck har angiven riktning, som ska följas
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 11:51Ok, man vill ju inte komma i clinch med stilpolisen....
Riktningen på däcket fram är korrekt, det kollade jag vid montering men att kopplingen skulle sitta åt ett visst håll hade jag ingen aning om, i fix.
Ok, man vill ju inte komma i clinch med stilpolisen....
Riktningen på däcket fram är korrekt, det kollade jag vid montering men att kopplingen skulle sitta åt ett visst håll hade jag ingen aning om, i fix.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 14:54Förutom att ha ett lämpligt ringtryck i däcken så kan en kortare mer uppåt-riktad styrstam förbättra situationen med för högt tryck på händer/armar/axlar.
Man kan också flytta sadeln lite bakåt för att få mer hjälp av bålen att avlasta armarna...
Varför
Förutom att ha ett lämpligt ringtryck i däcken så kan en kortare mer uppåt-riktad styrstam förbättra situationen med för högt tryck på händer/armar/axlar.
Man kan också flytta sadeln lite bakåt för att få mer hjälp av bålen att avlasta armarna...
Varför
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 15:44Håller med att dom är biffiga men inget jag direkt strävade efter, tog helt enkelt det som fanns i butiken och som hade dubb i mitten på däcket, tänkte också att ett breda däck får bättre grepp på snö.
Oklokt så här i efterhand kanske men har inte cyklat
Håller med att dom är biffiga men inget jag direkt strävade efter, tog helt enkelt det som fanns i butiken och som hade dubb i mitten på däcket, tänkte också att ett breda däck får bättre grepp på snö.
Oklokt så här i efterhand kanske men har inte cyklat
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 17:45"""Håller med att dom är biffiga men inget jag direkt strävade efter, tog helt enkelt det som fanns i butiken och som hade dubb i mitten på däcket, tänkte också att ett breda däck får bättre grepp på snö."""
Du har helt rett i din antaglse. men det er ve
"""Håller med att dom är biffiga men inget jag direkt strävade efter, tog helt enkelt det som fanns i butiken och som hade dubb i mitten på däcket, tänkte också att ett breda däck får bättre grepp på snö."""
Du har helt rett i din antaglse. men det er ve