Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag önskar detta forum vore lite mer modererat. Snälla? Det räcker med ett par vänliga tillsägningar då och då när det spårar ur, och när det blir väl mycket smutskastning. Jag vet att det tar tid, men normalt brukar frivilliga kunna sköta den funktionen.

Det är upp till trådskaparen att få diskussionen på rätt köl igen. Men oftast har man fått sitt svar innan urspårningen och bryr sig inte så mycket och fallar själv också in i en roande jargong.

Detta gäller i alla fall mig själv. Det är bara att ta upp

Jo, och det är ju det man vill undvika. Att en invasion av gräshoppor skall ödelägga ämnet. 😉

Men ja, innan förra försöket flöt bort, så fick jag veta att det tydligen finns en moderator. Alltid något.

Som en vänlig tillsägelse och ett led i att slippa eskalera till smutskastning så vill jag informera trådskaparen om att "bumpning" samt annat "dubbelpostande" aldrig visats större uppskattning på detta forum.

Hmm, jag följde rekommendationen att trycka "ignorera" och skapa en ny tråd med samma ämne om man ansåg att den gamla spårade ur. Detta var alltså fel?

Ja, vad gör man då?

Bumpning tror jag ingen har något emot, men jag har nog aldrig sett det på funbe

Men ett av förslagen i förra tråden var ju att man skulle starta en ny tråd om den tidigare gått förlorad i svammel...

Edit: Angående Andreas Anderssons inlägg såklart

Magnus, kan du exempifiera med ett annat forum på internet som har en moderator som du tycker fungerar bättre än Funbeat?

Problemet med det är ju att tråden väcks till liv för alla oss andra som har markerat den förra som ointressant...

>Och det skall gudarna veta, att det går ung. 1 på 1000 av postare som kan ämnet, kan förklara och vill förklara.

Då har du inte fått svar på dina trådar med andra ord?

Tord, ja jag tycker också att det är en dålig metod. Men vad gör man om ämnet blir översvämmat?