Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 14:05@Fredrik N
Jag skulle också vilja ha en värld där alla får göra som dem vill, bara man inte gör det på bekostnad av andras frihet att göra som dem vill.
Till skillnad mot dig så tror jag att denna värld aldrig kommer att existera, eftersom mäniskan är en
@Fredrik N
Jag skulle också vilja ha en värld där alla får göra som dem vill, bara man inte gör det på bekostnad av andras frihet att göra som dem vill.
Till skillnad mot dig så tror jag att denna värld aldrig kommer att existera, eftersom mäniskan är en
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 14:30Du återkommer flera gånger till "naturens krav". Det är oklart vad du menar med det. Uppdelningen och kategoriseringen i arter och släkten är ju helt och hållet en produkt av mänsklig kultur. Utan människan och utan språket så finns det inga lejon och ing
Du återkommer flera gånger till "naturens krav". Det är oklart vad du menar med det. Uppdelningen och kategoriseringen i arter och släkten är ju helt och hållet en produkt av mänsklig kultur. Utan människan och utan språket så finns det inga lejon och ing
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 17:36Ari L,
"Till skillnad mot dig så tror jag att denna värld aldrig kommer att existera, eftersom mäniskan är en egoist."
Skulle inte vilja påstå att jag tror det kommer hända. Tack vare den goda kraften i att människor är egoister så kanske vi ändå kan komm
Ari L,
"Till skillnad mot dig så tror jag att denna värld aldrig kommer att existera, eftersom mäniskan är en egoist."
Skulle inte vilja påstå att jag tror det kommer hända. Tack vare den goda kraften i att människor är egoister så kanske vi ändå kan komm
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 23:46Jag kanske uttryckte mig lite oklart. Jag menade att i naturen finns inget behov av eller någon möjlighet att definiera och systematisera. Det är något människan gör genom språket. Utan språket finns ingen möjlighet att ha abstrakta idéer som till exempel
Jag kanske uttryckte mig lite oklart. Jag menade att i naturen finns inget behov av eller någon möjlighet att definiera och systematisera. Det är något människan gör genom språket. Utan språket finns ingen möjlighet att ha abstrakta idéer som till exempel
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:25"Du verkar mena att naturen definierar vad ett lejon är och vad en människa är och att dessa definitioner är eviga. Där tycker vi uppenbart olika."
Ja, lejonet har naturliga och objektiva egenskaper som skiljer det från att vara något annat, t ex en boll.
"Du verkar mena att naturen definierar vad ett lejon är och vad en människa är och att dessa definitioner är eviga. Där tycker vi uppenbart olika."
Ja, lejonet har naturliga och objektiva egenskaper som skiljer det från att vara något annat, t ex en boll.
Quote from Lena O on 17 August 2010, 12:09När ska du använda punkt 2 Fredrik?
När ska du använda punkt 2 Fredrik?
Quote from Johan Lindhoff on 17 August 2010, 21:24Den här typen av resonemang är rätt långt från logik..
Den här typen av resonemang är rätt långt från logik..