Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 00:08"Om jag däremot köper Hötorget (eller grannens tomt) så har jag såklart rätt att tillåta att soffor slängs där."
Det är väl högst tveksamt. Du begränsar ju andras rätt till platsen lika mycket oavsett om du äger den eller inte. Man skulle till och med ku
"Om jag däremot köper Hötorget (eller grannens tomt) så har jag såklart rätt att tillåta att soffor slängs där."
Det är väl högst tveksamt. Du begränsar ju andras rätt till platsen lika mycket oavsett om du äger den eller inte. Man skulle till och med ku
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 07:26+1
+1
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 09:40ali b h,
Jag missade lite i hur du gjorde för att göra substantivet till ett verb. Förklara gärna det tricket.Delat ägande är inte samma sak som enskilt ägande och inget ägande. Och därför följer även olika rättigheter av detta.
Ägande följer nödvändig
ali b h,
Jag missade lite i hur du gjorde för att göra substantivet till ett verb. Förklara gärna det tricket.
Delat ägande är inte samma sak som enskilt ägande och inget ägande. Och därför följer även olika rättigheter av detta.
Ägande följer nödvändig
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 11:50@ Fredrik N Du måste vara den ända som förstår ditt resonemang! Jag blir iaf totalt förvirrad av ditt resonemang, och måste hålla med Gunnar om att du pratar emot dig själv.
Men som tur är så har vi alla ett eget synsätt på saker och ting, annars skulle l
@ Fredrik N Du måste vara den ända som förstår ditt resonemang! Jag blir iaf totalt förvirrad av ditt resonemang, och måste hålla med Gunnar om att du pratar emot dig själv.
Men som tur är så har vi alla ett eget synsätt på saker och ting, annars skulle l
Quote from Johan Lindhoff on 1 August 2010, 19:21Jag har väldigt svårt att förstå varför vissa rättigheter skulle vara naturliga och andra inte. Lika osjälvklart är det med att äganderätt är en följd av mänskligt liv.
Jag har väldigt svårt att förstå varför vissa rättigheter skulle vara naturliga och andra inte. Lika osjälvklart är det med att äganderätt är en följd av mänskligt liv.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 18:51Fredrik, jag är lite osäker på vilket substantiv/verb du menar. Men det är ju ganska vanligt att omvandla substantiv till verb i svenskan, och praktiskt också. Däremot om du menar tvärtom så kan jag hålla med om att "inkräktning" var en lite obekväm form.
Fredrik, jag är lite osäker på vilket substantiv/verb du menar. Men det är ju ganska vanligt att omvandla substantiv till verb i svenskan, och praktiskt också. Däremot om du menar tvärtom så kan jag hålla med om att "inkräktning" var en lite obekväm form.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:53Ari:
Det måste vara ganska svårt att kritisera något man inte förstår. Eller? Känns som att försöka tala ett språk man säger sig inte behärska skulle jag tro.Eventuellt är serietidningar lika naiva som tanken på att mänskligheten sett ut som idag och at
Ari:
Det måste vara ganska svårt att kritisera något man inte förstår. Eller? Känns som att försöka tala ett språk man säger sig inte behärska skulle jag tro.
Eventuellt är serietidningar lika naiva som tanken på att mänskligheten sett ut som idag och at
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 23:32Jag var öppen för en diskussion men en lektion är jag inte så upplagd för. Det är dock uppenbart att du har sett sanningen och jag önskar dig lycka till i dina fortsatta försök att upplysa oss som fortfarande famlar i mörkret.
Men allvarligt talat. Du lä
Jag var öppen för en diskussion men en lektion är jag inte så upplagd för. Det är dock uppenbart att du har sett sanningen och jag önskar dig lycka till i dina fortsatta försök att upplysa oss som fortfarande famlar i mörkret.
Men allvarligt talat. Du lä
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 10:24@Fredrik
Kan du på ett enkelt sätt förklara hur du vill att världen ska vara/fungera?
@Fredrik
Kan du på ett enkelt sätt förklara hur du vill att världen ska vara/fungera?
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:45ali b h,
Även där verkar vi olika, jag uppskattar nämligen lektioner eftersom jag anser ökad kunskap vara önskvärt och stimulerande. Men det kanske stämmer att okunskap är en välsignelse?Det finns ganska många som är tveksamma till om det finns människo
ali b h,
Även där verkar vi olika, jag uppskattar nämligen lektioner eftersom jag anser ökad kunskap vara önskvärt och stimulerande. Men det kanske stämmer att okunskap är en välsignelse?
Det finns ganska många som är tveksamma till om det finns människo