Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMorgonträning har guld i mun!
You need to log in to create posts and topics.

Hur UNDERBART är det inte med morgonträning?! Bara älskar det. Trots att jag är skadad och inte kan löpa så försöker jag göra annan form av morgonträning och jag mår så bra av det. Man blir piggare, man får kvällen fri till annat, man kan utan problem få

Jag springer mest och då lågintensivt.
Min kropp är trögstartad så dt blir långsamt.
Distansen oftast 10-20 km, ibland längre.
Fast nu när jag är pappaledigt kommer det bli en hel del armhävningar, chins och situps hemma.

Jag håller med om att det är en

Morgonträning är fantastiskt!

Springer varannan morgon, 10 km på vardagar, mer på helger (när naturen tillåter).

Har nyss köpt roddmaskin för dagarna emellan, mest för att inte vara helt passiv varannan dag. Morgon även här.

Rent nyfiket, när morgontränar ni?

Är ni såpass morgonpigga att ni tar er upp vid 5-snåret som jag skulle behöva göra om jag skulle kunna vara på jobbet vanlig tid vid halv åtta?

Jag behöver alltså lite motivation här - kan ni, kan jag...typ. 🙂

Jag springer till jobbet. Det går nästan lika snabbt som att ta spårvagnen dit så jag går upp samma tid oberoende av transportsätt.

Håller med om att morgonen är toppen att träna på, man blir full av energi under resten av dagen.
Sen är det fantastiskt att se dagen vakna, solen gå upp, möta djur, nästan inga andra ute så dax.

Löptränar 2 morgnar, springer mellan 1 mil och 5 km beroen

Nu börjar mornarna bli ljusa igen, så ... jo jag tycker mornar är bäst, ger en särskild känsla när man är ute tidigt.

Jag måste dra ut vid kl 6 för att hinna bli klar till jobbet dem dagar jag är ute och springer! Det är ungefär 45 min tidigare än vad jag går upp i vanliga fall så det känns inte som en stor uppoffring!

Okej, så upp och hoppa, det är värt det helt enkelt. 🙂 Har ju Slätta Damm precis intill så jag har egentligen ingen ursäkt.

Springa till jobbet hade varit perfekt, om det inte varit så att vi konsulter blir lynchade ifall vi använder duschen som är til

håller med 🙂
Jag jobbar för tillfället nära hemmet och har börjat powerwalka till och från jobbet. Tar 40-45 min enkel väg. Nackdelen med det är att jag svettas lätt och därför inte känner mig topp fräsch de dagarna jag gått.
Annars tar jag gärna en löp