Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMorgonträning har guld i mun!
You need to log in to create posts and topics.

Ja stora företag verkar vilja gå över till att hyra allt, lokaler & personal eller stycka av delar till delföretag ... men positionen som "gästarbetare" är ju inte alltid så kul.

Springer gärna på morgonen innan jobbet, oftast intervaller, fartlek eller lättare distanspass men i morse blev det långpass. Går upp vid 05 de dagar jag ska springa, tar ungefär en timme innan jag är på jobbet och ger mig iväg (då endast ombyte och resti

Sara BR: Nix du är inte ensam om att inte klara morgonträning! Jag klarar inte heller av det, kroppen är helt enkelt inte "vaken" tillräckligt och väcks inte av träningen (känns som om jag ist bryter ner kroppen).
Men jag ger mig gärna ut på en sen kvälls

Morgonträningen är verkligen underbar. Älskar stillheten i omgivningen på morgonen. (L)

Jag brukar käka en banan och sedan vänta en stund, 30-60 min, innan jag sticker ut och springer. Oftast blir det 9-13 km i lugnt tempo. Jag brukar gå upp kl 05:30 nä

Så länge morgonlöpningen sker vid 9-tiden (när det är sommar och då helst på Öland) så håller jag också med om att det är en härlig träningsform...
(H)

Oj, allt ifrån runt 6:00 - 10:30 börjar jag springa på morgonen. Blir allt emellan 9-20km, 6 dagar i veckan.

30 km dödade innan kl 07:00 idag 😀

Hmm, synd för mig som inte är så morgonpigg:

http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-238-267--13510-0,00.html

Set Your Alarm

Embrace your inner early bird. British scientists found that when cyclists exercised at 6:45 a.m., they could sustain an

6:45 a.m. har jag ju redan varit på jobbet i 45 minuter. (#)

Tror i ärlighetens namn inte det är bra för NÅN att ställa klockan på en timme före mitt larm ljuder för att ge sig ut och springa.

Sommartid, när det är olidligt varmt är egentligen morgonlöpning det enda möjliga, passa på innan man rinner bort helt enkelt.