Quote from Guest on 18 March 2012, 07:59mors
nu är triahlon debuten inbokad.
det blir kilsbergens triathlon motions klass..vore värdefullt med lite tips om utrustning vad man måste ha och vad som kan vänta tills man ser om det var nått för mig eller inte..
forutom cykel+hjälm och ett par löp
mors
nu är triahlon debuten inbokad.
det blir kilsbergens triathlon motions klass..
vore värdefullt med lite tips om utrustning vad man måste ha och vad som kan vänta tills man ser om det var nått för mig eller inte..
forutom cykel+hjälm och ett par löp
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 08:09Örebro AIK har en del matnyttig information för triathleter. Bl.a. en cheklista på saker att ta med till tävling.
Simmomentet
Våtdräkt
Simglasögon
Vaselin
Öronproppar
Näsklämma
Badmössa (reserv)Cykelmomentet
Cykel
Tävlingshjul
Cykeldator
Pump/kolsyra
R
Örebro AIK har en del matnyttig information för triathleter. Bl.a. en cheklista på saker att ta med till tävling.
Simmomentet
Våtdräkt
Simglasögon
Vaselin
Öronproppar
Näsklämma
Badmössa (reserv)
Cykelmomentet
Cykel
Tävlingshjul
Cykeldator
Pump/kolsyra
R
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 08:14Är man motionär och gillar enkelhet (som jag) klarar man sig bra med en tredjedel av alla de där sakerna.
Är man motionär och gillar enkelhet (som jag) klarar man sig bra med en tredjedel av alla de där sakerna.
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 08:19jepp, bara att stryka det man tycker är onödigt eller för dyrt (tävlingshjul) 🙂
Denna lista är saxad direkt från hemsidan.
jepp, bara att stryka det man tycker är onödigt eller för dyrt (tävlingshjul) 🙂
Denna lista är saxad direkt från hemsidan.
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 09:10Jag körde min första triathlon i somras.
Jag hade med blåbärssoppa och drack efter simningen, bra att bli varm men det tog tid. Såg nog första tävlingen som ett test om jag skulle klara av det eller inte.Sen är mitt tips att våga fråga funktionärerna!
Jag körde min första triathlon i somras.
Jag hade med blåbärssoppa och drack efter simningen, bra att bli varm men det tog tid. Såg nog första tävlingen som ett test om jag skulle klara av det eller inte.
Sen är mitt tips att våga fråga funktionärerna!
Quote from ellen olsson on 18 March 2012, 09:16Jonas: Om du tar med det du nämnt plus cykelskor så har du det nödvändigaste.
Camilla: Chipet brukar man ha nere vid ankeln. Använde arrangören möjligen Sportident istället?
Jonas: Om du tar med det du nämnt plus cykelskor så har du det nödvändigaste.
Camilla: Chipet brukar man ha nere vid ankeln. Använde arrangören möjligen Sportident istället?
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 09:46Jag kan också behöva alla tips jag kan få till min debut 🙂
Har du flera sådana Fredrik?
Jag kan också behöva alla tips jag kan få till min debut 🙂
Har du flera sådana Fredrik?
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 11:37Mitt tips är att inte krångla till det. Faktum är att ju mindre prylar man häktar på sig desto bättre går det. Less prylar is More!
Mitt tips är att inte krångla till det. Faktum är att ju mindre prylar man häktar på sig desto bättre går det. Less prylar is More!
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 11:43Jonas G, jag gjorde också min debut i Kilsbergen. Mitt råd är att träna tuff brickträning (cykling omedelbart följt av löpning) före tävlingen. Och då menar jag att du tränar cykling i BRANTA backar, för Ånnaboda, som du kankse vet, har en djävulsk uppför
Jonas G, jag gjorde också min debut i Kilsbergen. Mitt råd är att träna tuff brickträning (cykling omedelbart följt av löpning) före tävlingen. Och då menar jag att du tränar cykling i BRANTA backar, för Ånnaboda, som du kankse vet, har en djävulsk uppför
Quote from Funbeat user on 18 March 2012, 16:06hallå på er
tack ska ni ha..
har insett att lite backträning på cykeln är att satsa på..har aldrig använt cykelskor,är det en väldig skillnad emot vanliga skor?
ha det
jonas
hallå på er
tack ska ni ha..
har insett att lite backträning på cykeln är att satsa på..
har aldrig använt cykelskor,är det en väldig skillnad emot vanliga skor?
ha det
jonas