Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 08:22Hej
Jag lånar tråden...
Jag har funderat på att testa triathlon i år, och lutar åt Göteborgs triathlon i Hindås. Ska man testa sprint eller olympisk distans?
Sprinten känns lite, ursäkta alla er som kör den, kort? Nog för att jag kommer att bli trött, m
Hej
Jag lånar tråden...
Jag har funderat på att testa triathlon i år, och lutar åt Göteborgs triathlon i Hindås. Ska man testa sprint eller olympisk distans?
Sprinten känns lite, ursäkta alla er som kör den, kort? Nog för att jag kommer att bli trött, m
Quote from ellen olsson on 21 March 2012, 09:15Jag gjorde min debut på en ½IM. Det passade mig bäst.
Jag gjorde min debut på en ½IM. Det passade mig bäst.
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 09:23Handlar det inte mer om vad du vill och hur mycket träning du är beredd att lägga på målet ?
Jag bestämde mig några veckor innan att jag skulle anmäla mig till Lidingö, kanske för att jag då trodde att jag skulle klara av det och att jag ville testa just
Handlar det inte mer om vad du vill och hur mycket träning du är beredd att lägga på målet ?
Jag bestämde mig några veckor innan att jag skulle anmäla mig till Lidingö, kanske för att jag då trodde att jag skulle klara av det och att jag ville testa just
Quote from Elias Engqvist on 21 March 2012, 09:45Några av världens mest kända idrottare springer 100m - distansen väljer man efter vad man gillar/är bra på.
Om man är rädd för att inte orka längre distans kan man ju alltid välja sprint - men om man vill göra så bra ifrån sig som möjligt bör man välja
Några av världens mest kända idrottare springer 100m - distansen väljer man efter vad man gillar/är bra på.
Om man är rädd för att inte orka längre distans kan man ju alltid välja sprint - men om man vill göra så bra ifrån sig som möjligt bör man välja
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 10:49Alla distanser har sin charm och utmaning.
I en sprint kan man köra "max" och ha blodsmak hela vägen men det går över fort.
IM är mer utdragen plåga men är man väl förberedd så gör det bara riktigt ont sista biten av löpningen...För nybörjare skulle
Alla distanser har sin charm och utmaning.
I en sprint kan man köra "max" och ha blodsmak hela vägen men det går över fort.
IM är mer utdragen plåga men är man väl förberedd så gör det bara riktigt ont sista biten av löpningen...
För nybörjare skulle
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 11:02Ju kortare distans desto mer intensitet för det flesta av oss. Underskatta inte sprint. Att köra max i mellan 1:15 tim och 1:30 tim som många motionärer gör, är jobbigt. En längre distans innebär att du har roligare under längre tid men behöver inte vara
Ju kortare distans desto mer intensitet för det flesta av oss. Underskatta inte sprint. Att köra max i mellan 1:15 tim och 1:30 tim som många motionärer gör, är jobbigt. En längre distans innebär att du har roligare under längre tid men behöver inte vara
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 13:11Jonas: Varför måste det bli stress vid växlingen på sprint när man är nybörjare. Det är väl inte förbjudet att växla i lugn och ro utan att stressa? Att byta om från badbyxor/våtdräkt till cykelshorts, tröja och cykelskor och det samma till löpning. Så lä
Jonas: Varför måste det bli stress vid växlingen på sprint när man är nybörjare. Det är väl inte förbjudet att växla i lugn och ro utan att stressa? Att byta om från badbyxor/våtdräkt till cykelshorts, tröja och cykelskor och det samma till löpning. Så lä
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 13:32Jag utgår från egna erfarenheter.
När jag har på nummerlapp så vill jag att det ska bli så bra resultat som möjligt.
Jag utgår från egna erfarenheter.
När jag har på nummerlapp så vill jag att det ska bli så bra resultat som möjligt.
Quote from Elias Engqvist on 21 March 2012, 14:23Det ska ta 1 minut eller mindre 🙂
Det ska ta 1 minut eller mindre 🙂
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 15:13OKidoki...vi får ser hur snabbt det går för mig i sommar men hellre en minut extra och ett par sköna cykelbyxor på, tycker jag.
OKidoki...vi får ser hur snabbt det går för mig i sommar men hellre en minut extra och ett par sköna cykelbyxor på, tycker jag.