Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotions debut..
You need to log in to create posts and topics.

Som jag sa tidigare: Om du kör sprint kan du köra i vanliga simbyxor hela tiden och bara sätta på dig en cykel-jersey och diverse olika skor förstås - det är så korta distanser!

Jersey storlek S
BILD:http://www.mbfarviewfarm.com/images/Miniature-Jerseys/Rosie-Miniature-Jersey-Hefer-Cow-3-weeks.jpg

Ha,ha. Ser dock liten liten ut för mig. Får nog ha en storlek L/XL 🙂
Tack för tipset Christer, ska prova i simbyxorna också, det är som du säger bara 20km på cykel. Mitt mål är en ½ IM 2013 och då vill jag nog ha lite stoppning i grenen..

Jag hade på mina spring-shorts men stod upp en del på cyklingen. Bytte tröja efter simningen, tror minsann att nummerlappen bara var med på cyklingen och löpning.

Det var en bra bild för hur mina ben kändes när jag ville att de skulle springa 😉

Har även för mig att det ligger en motion om att inte tillåta nummerlapp under simmomentet. Nummerlappen ska hänga på cykeln under simmomentet och bara bäras på cyklingen och löpningen.
Kommer kanske i reglerna till nästa år.

Det låter som en bra regel. Jag hade sönder min nummerlapp en gång när jag tog av våtdräkten. Besvärligt!

Finns de några regler om att man måste vara någon speciell ålder?

Joel: Ja det måste man men det brukar de flesta ha... 😉

Skämt åsido, men den positiva tonen i den här tråden har gjort att jag måste testa triathlon! Och då har jag ett par nybörjarfrågor:

- Vad kan vara lämplig cykel för en som har (nästan) inga ambit

Ja, men man hade spurtklossar ändå.

Tid sparar du på att ha barnskosnören på löparskorna som är elastiska. Om du har cykelskor så får du ju mer kraft och blir snabbare på cyklingen än om du cyklar med löparskor.

Om du däremot inte har några cykelskor så är det klart att du ska cykla med lö