Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 19:54Den frågan finns det nog lika många svar på som det finns triathleter.
Jag har kört lite funktionell styrka med kettlebell ibland, vilket är grymt effektivt! Nackdelen är att jag är väldigt ny på det här med träning och behöver mycket återhämtning, särs
Den frågan finns det nog lika många svar på som det finns triathleter.
Jag har kört lite funktionell styrka med kettlebell ibland, vilket är grymt effektivt! Nackdelen är att jag är väldigt ny på det här med träning och behöver mycket återhämtning, särs
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 20:14Runt 4-5 pass då det är bra på arbets kalendern minimum 3 pass i veckan. Varav 1 långpass i veckan är opimalt för mej jag holler på att trappa upp träningen nu.
Runt 4-5 pass då det är bra på arbets kalendern minimum 3 pass i veckan. Varav 1 långpass i veckan är opimalt för mej jag holler på att trappa upp träningen nu.
Quote from Elias Engqvist on 26 April 2012, 20:58Jag tror att de flesta lite mer seriösa triathleterna kör styrka i någon form. Själv tycker jag att det räcker med tuffa terrängpass i kuperad terräng för att få upp styrkan men jag är inte så seriös 🙂
Jag tror att de flesta lite mer seriösa triathleterna kör styrka i någon form. Själv tycker jag att det räcker med tuffa terrängpass i kuperad terräng för att få upp styrkan men jag är inte så seriös 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 07:25Enligt mig bör alla motionärer träna styrketräning för att förebygga skador och få en bättre allmänhälsa.
Oavsett om man bara springer eller kör triathlon.
Enligt mig bör alla motionärer träna styrketräning för att förebygga skador och få en bättre allmänhälsa.
Oavsett om man bara springer eller kör triathlon.
Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 12:43Tack ska försöka få till lite gym också men är det något pass som inte blir av är det alltid gym. Jag har full utrustning hemma så det finns inget att skylla på mer än disiplin
Tack ska försöka få till lite gym också men är det något pass som inte blir av är det alltid gym. Jag har full utrustning hemma så det finns inget att skylla på mer än disiplin
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 13:03Om man nu skulle vara intresserad, mot all förmodan, så får man gärna gå in och läsa min blogg, där jag skriver om min väg fram mot nästa långa triathlon i sommar - men även har med en hel del tips som fungerar lika bra på kortare distanser. Efter förmåga
Om man nu skulle vara intresserad, mot all förmodan, så får man gärna gå in och läsa min blogg, där jag skriver om min väg fram mot nästa långa triathlon i sommar - men även har med en hel del tips som fungerar lika bra på kortare distanser. Efter förmåga
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 14:05Carl Kul läsning jag hade just börjat fundera över cykel avslut. Jag är riktig debutant har inte naturligt flyt i rund trampet om jag tänker mej för går det betydligt fortare men är osäker på hur jag ska ta i på bästa sätt.
Carl Kul läsning jag hade just börjat fundera över cykel avslut. Jag är riktig debutant har inte naturligt flyt i rund trampet om jag tänker mej för går det betydligt fortare men är osäker på hur jag ska ta i på bästa sätt.
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 21:32Jag tycker det är störande att inte alla triathlon sprint är på samma distanser. Om man deltar i olika lopp vill man ju jämföra sina tider.
Jag tycker det är störande att inte alla triathlon sprint är på samma distanser. Om man deltar i olika lopp vill man ju jämföra sina tider.
Quote from Ulrika Ekelund on 7 May 2012, 23:18Alla vägar är dessvärre inte lika långa. 😉
Alla vägar är dessvärre inte lika långa. 😉
Quote from Elias Engqvist on 8 May 2012, 06:28Man kan ju inte jämföra så bra ändå - det är så många faktorer - höjdmeter, motvind, mm mm
Man kan ju inte jämföra så bra ändå - det är så många faktorer - höjdmeter, motvind, mm mm