Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotions debut..
You need to log in to create posts and topics.

Kanske blir svårt att sätta på sig skorna utanför växlingsområdet (var ska man placera cykeln så den inte är i vägen för alla andra?)

Jag brukar också sätta på mig skorna inne på växlingsområdet och springa ut med cykeln.

Att sätta på sig skorna under cyklingen är inte så svårt som många tror men kräver triathlonskor (fungerar med vissa cykelskor) och lite träning.

Anledningen är givetvis att spara tid. Tid spar man genom att man kan springa med hög fart barfota jämfört m

Jag har då växlat snabbt och kunnat springa helt OK med mina cykelskor (har den sorten som marknadsförs som triathlonskor). De har höga landsvägsklossar under så det blir lite knasig springstil, men oftast ska man ju inte springa så jättelångt. Det vore k

Har som Flindra, tri-skor, och tycker också det går bra att springa(trippa) med dem. Det är inte långt att kuta och i vart fall kan man inte få till snabbsprintlöpning med cykel i händerna och bland alla andra tri-kompisar som växlar.

Självklart kan man växla ganska snabbt om man tar på sig skorna i T1 men om behärskar tekniken att ta på sig skorna under cyklingen så går det snabbare.

Tack för alla tips, får helt enkelt testa olika sätt och ta tid. Har inte triathlonskor, men väl cykelskor med kardborreknäppnng. Fick tips av Pasi att ordna "stoppar" så inte remmarna glider ur, har gjort det och då får man tag på dem. Ska försöka fixa e

Allt beror förstås på vad man har för mål. Jag är nog allra mest ute efter att undvika krångel. Därför tävlar jag i samma kläder hela tävlingen, har triskor för de går fort att ta på (och kostade ändå samma som vanliga cykelskor), gummibandsskosnören till

Jag körde min första triathlon i Borås idag. 1/10 Ironman alltså. Jag är 2m lång och väger 120kg så speciellt snabb är jag inte, men för er som tvekar så lägg av med det och anmäl er till ett lopp direkt för jäklar vad kul det var!

Jag valde också bort

Härligt Jörgen!

Gött, Jörgen och bra skrivet på din blogg