Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 10:44Vad kul med debut. Jag debuterar i Säter, sonen 10 år ska vara med på tri4fun, dotter 18 ska tävla Sprint. Många funderingar - tror på att göra det enkelt för sig.
Simningen- simvåtdräkt underlättar simningen avsevärt, men vet man inte om man blir såld p
Vad kul med debut. Jag debuterar i Säter, sonen 10 år ska vara med på tri4fun, dotter 18 ska tävla Sprint. Många funderingar - tror på att göra det enkelt för sig.
Simningen- simvåtdräkt underlättar simningen avsevärt, men vet man inte om man blir såld p
Quote from Elias Engqvist on 11 May 2012, 10:53Många bra råd men "Cykelskorna på cykeln" tycker inte jag är något för en debutant - Jag har sett många, även rätt erfarna triathleter som misslyckas att få på sig skorna vid en sån växling. Det krävs mycket träning. Ett annat tips, som också bör tränas p
Många bra råd men "Cykelskorna på cykeln" tycker inte jag är något för en debutant - Jag har sett många, även rätt erfarna triathleter som misslyckas att få på sig skorna vid en sån växling. Det krävs mycket träning. Ett annat tips, som också bör tränas p
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 11 May 2012, 11:48Jag tror inte att jag håller med om att växlingen mellan simning och cykel är svårast. Det är mest saker att göra där, men fysiologiskt är det största problemet att man på längre distanser kan vara yr när man kommer upp ut vattnet. Jag har aldrig tränat p
Jag tror inte att jag håller med om att växlingen mellan simning och cykel är svårast. Det är mest saker att göra där, men fysiologiskt är det största problemet att man på längre distanser kan vara yr när man kommer upp ut vattnet. Jag har aldrig tränat p
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 12:00håller med att man blir yr efter simningen... upplevde det på triatlon debut förra året ( sprint) . gångstilen mot cyklen måste har sett helt "roligt
" ut...det där med att springa efter cyklingen tror jag är värd att satsa tid på... det känns tungt efte
håller med att man blir yr efter simningen... upplevde det på triatlon debut förra året ( sprint) . gångstilen mot cyklen måste har sett helt "roligt
" ut...det där med att springa efter cyklingen tror jag är värd att satsa tid på... det känns tungt efte
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 08:20Om man blir yr av simmningen kan jag rekomendera öronproppar.
Hade problem med yrsel innan men sedan jag började med öronproppar har jag inga som hellst problem med det längre.
Om man blir yr av simmningen kan jag rekomendera öronproppar.
Hade problem med yrsel innan men sedan jag började med öronproppar har jag inga som hellst problem med det längre.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 09:41Samma för mig, silikonöronproppar gjorde susen.
Samma för mig, silikonöronproppar gjorde susen.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 13:58hej, jo jade silikon öronproppar med förra året men ändå... ska öva i år mycket mer OW simning med silikon öronproppar för att "komma över" detta.... 🙂
tackar FB vänner 🙂
hej, jo jade silikon öronproppar med förra året men ändå... ska öva i år mycket mer OW simning med silikon öronproppar för att "komma över" detta.... 🙂
tackar FB vänner 🙂
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 12:51Oh, vad skönt det lät att jag inte behöver få på mej cykelskorna fastsittande på cykeln. Jag har våndats hur jag skall lyckas lära mej det, tycker det är svårt nog få på sig dem på platt mark. Hur gör man - springar man med skorna i ena handen och cykeln
Oh, vad skönt det lät att jag inte behöver få på mej cykelskorna fastsittande på cykeln. Jag har våndats hur jag skall lyckas lära mej det, tycker det är svårt nog få på sig dem på platt mark. Hur gör man - springar man med skorna i ena handen och cykeln
Quote from Elias Engqvist on 14 May 2012, 13:24Jag har inte sett några som gör så. Många har någon typ av racerklotsar som det är rel. svårt att springa med. Många motionärer iaf har MTB-klotsar, SPD. Med MTB-sula så är det lättare att springa.
Jag har inte sett några som gör så. Många har någon typ av racerklotsar som det är rel. svårt att springa med. Många motionärer iaf har MTB-klotsar, SPD. Med MTB-sula så är det lättare att springa.
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 14 May 2012, 13:37Jag tar på mig skorna vid växlingen och springer med dem på, men har inte ens tänkt på lösningen att ta på dem vid cykeln. För mig har det aldrig varit några större promblem att springa med skorna. De flesta växlingsområden är på gräs eller annat mjukt un
Jag tar på mig skorna vid växlingen och springer med dem på, men har inte ens tänkt på lösningen att ta på dem vid cykeln. För mig har det aldrig varit några större promblem att springa med skorna. De flesta växlingsområden är på gräs eller annat mjukt un