Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 15:29Jaa alla är vi olika. Jag växlade iofs snabbt (tack vare rätt prylar) men sedan cyklar och springer jag desto långsammare. Jag tror att det är väldigt olika vad man har för krav på sig själv. Många som är sjukt vältränade skulle aldrig våga prova triathlo
Jaa alla är vi olika. Jag växlade iofs snabbt (tack vare rätt prylar) men sedan cyklar och springer jag desto långsammare. Jag tror att det är väldigt olika vad man har för krav på sig själv. Många som är sjukt vältränade skulle aldrig våga prova triathlo
Quote from ellen olsson on 21 March 2012, 15:38Niklas: Om du tänkt byta kläder så bör du studera reglerna noga...
Mitt tips är att du inte ens funderar på något sådant på korta distanser.
Niklas: Om du tänkt byta kläder så bör du studera reglerna noga...
Mitt tips är att du inte ens funderar på något sådant på korta distanser.
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 15:45För ett debutlopp tycker jag det är helt rätt att ta vad man redan har i prylar, låta växlingarna ta den tid de tar och fokusera på upplevelsen. Känna efter hur kul det är, om det finns någon utmaning etc.. Om det är så, då först kan det vara dags att köp
För ett debutlopp tycker jag det är helt rätt att ta vad man redan har i prylar, låta växlingarna ta den tid de tar och fokusera på upplevelsen. Känna efter hur kul det är, om det finns någon utmaning etc.. Om det är så, då först kan det vara dags att köp
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 15:49Men om man nu ska köpa nån enda grej så tycker jag att ett par triathlonbyxor kan vara en vettig investering. Kostar några hundralappar på wiggle. De är gjorda för att simma, cykla och springa i. De har lite vaddering till cyklingen.
Då kan man som dam s
Men om man nu ska köpa nån enda grej så tycker jag att ett par triathlonbyxor kan vara en vettig investering. Kostar några hundralappar på wiggle. De är gjorda för att simma, cykla och springa i. De har lite vaddering till cyklingen.
Då kan man som dam s
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 15:50Och glöm inte att njuta av krampen som kommer i vaderna när man börjar springa 🙂
Och glöm inte att njuta av krampen som kommer i vaderna när man börjar springa 🙂
Quote from Elias Engqvist on 21 March 2012, 15:51Oj Niklas, det såg jag inte ens. Första gången jag körde sprint, dvs innan jag hade köpt speciella grejor hade jag simbyxor på mig i alla momenten. Satte bara på mig en cykeltröja då jag skulle cykla och den sprang jag med sen också. Finns ingen anledning
Oj Niklas, det såg jag inte ens. Första gången jag körde sprint, dvs innan jag hade köpt speciella grejor hade jag simbyxor på mig i alla momenten. Satte bara på mig en cykeltröja då jag skulle cykla och den sprang jag med sen också. Finns ingen anledning
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 16:57Växlingen är mer avgörande i sprint än i IM.
Växlingen är mer avgörande i sprint än i IM.
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 22:16@Fredrik Granlund: Har läst tävlingreglerna (de lär vara hårdare än motionsreglerna) på Svenska Triathlonsförbundets hemsida och de säger:
- Ingen nakenhet, ombyte måste ske vid anvisad plats.
- Möjligheter till omklädning utan insyn från publik skall fi
@Fredrik Granlund: Har läst tävlingreglerna (de lär vara hårdare än motionsreglerna) på Svenska Triathlonsförbundets hemsida och de säger:
- Ingen nakenhet, ombyte måste ske vid anvisad plats.
- Möjligheter till omklädning utan insyn från publik skall fi
Quote from ellen olsson on 21 March 2012, 22:37Det finns inga "motionsregler". Det är tävling och tävlingsreglerna gäller. Det finns mer än ett exenpel på folk som inte följt reglerna och "visat för mycket"...
Det finns inga "motionsregler". Det är tävling och tävlingsreglerna gäller. Det finns mer än ett exenpel på folk som inte följt reglerna och "visat för mycket"...
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 23:14Aha! Då är jag med. Ska se till att gå till rätt ställe om jag nu ska byta byxor 🙂
Ska nog investera i ett par Triathlonbyxor och testa dem. Kan man slippa byta byxor så är det såklart smidigt. Tack för input Fredrik.
Aha! Då är jag med. Ska se till att gå till rätt ställe om jag nu ska byta byxor 🙂
Ska nog investera i ett par Triathlonbyxor och testa dem. Kan man slippa byta byxor så är det såklart smidigt. Tack för input Fredrik.