Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotions debut..
You need to log in to create posts and topics.

@ Fredrik; missade din fråga. Jag har ingen aaaaaning om vad det var för sorts chip. Ev kommer min PT tillika bror med info om det lite senare.
Väl på fingret funkade det perfekt att sticka ner chipet i kontroll-"dosan" (t+)

Av din beskrivning att döma så var det helt säkert SportIdent, http://www.sportident.se/

Läste noga på start PM och det stämmer. Allt jag från tävlingsdagen är att bandet var rött 🙂

Jonas, cykelskor bör du ha, för just i backar behöver man verkligen kunna både trycka och dra, och också i motvinden som du möter i endera riktningen nere på närkeslätten.

Men du behöver dem i övrigt också naturligtvis.

Således är det skillnad, grymt st

En liten pryl som är praktisk är nummerlappsbälte. Ett snöre/rem som man sätter fast nummerlappen på istf att sätta den på dräkten. Nummerlappen måste nämligen flyttas från ryggen (cykel) till magen (löpning). Om man har den på en rem är det bara att dra

@Fredrik och Camilla: Sportident.
@TS: Som min storasyster och tillika enda adept skriver så våga fråga! Vilket du just har börjat med i tråden. Ett tips kan ju också vara att lägga i en lätt växel ifall cyklingen börjar i uppförsbacke. Vis av erfarenhete

mors
många frågor blir det men vill inte va ute i sista stund som vanligt.

vad är att föredra landsvägsskor eller mtbskor..

om jag förståt det rätt är mtbskorna bättre att gå i om det skulle behövas..

ha det
jonas

LVG och med karborre. Lättare/snabbare att ta av och på. Själv tog jag av mig skorna under de sista 2-300m från växlingsområdet. Skon kvar i/på pedalen.

Träna växling. Mycke tid att tjäna där.

Vänligen

P.

När jag köpte mina grejer kollade jag mycket på nätet och hittade wiggle.co.uk och evanscycles.com. Jag kom snabbt fram till att det inte skilde så mycket i pris på så kallade triskor och vanliga landsvägsskor. Därför köpte jag triskor. De kostade 750 kr

hallå
tackar för alla svar..
vet inte om jag vart klokare på skorna ,,men får flukta lite mer på det...

ha det
jonas