Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotionsspår Uppsala
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Finns det nån som skulle kunna tipsa om bra löparrundor i skog i Uppsala? Jag är nyinflyttad i stan och såld på löpning. Därför har löparen i mig lite lätt panik över att inte kunna hitta motionsspår längre än 2,5 km (möjligtvis 4 km med lite tur) i

Hittade denna länk hoppas den kommer till hjälp....................en som bor i gävle..

http://kartor.uppsala.se/scripts/hsrun.exe/extwebb/dynamiskt2/MapXtreme.htx;flag=restart;start=HS_motionsparlista

Lite ideer:

Upplandsleden: Sunnersta-Lunsentorpet (lite asfalt mycket stig)

Sävja-Morgahage

Nåsten: Hågaby-Lurbo http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=139018

Banvallen Uppsala-Enköping 42 km (var med på ett testlopp som jag ordnar i april

Finns inga långa terrängspår med elljus i Uppsala (tror det i stadsskogen är längst med 4(?) km) Själv gillar jag banvallen österut och cykelvägen längs ån (när det snöar är det helt magiskt att närma sig stan i mörkret söderifrån, ensam med pannlampan).

Röbospåret i Gamla Uppsala är att rekommendera! Där finns jag ofta.

Jälla har två spår (knappt 3 och knappt 6km) De går att kombinera eller springa efter varandra. Trevlig, lam backigt men ofta lite blött (på vår och höst).
Sunnersta finns ju om man vill ha nåt som är rejält backigt.
Eljusspåret i stadsskogen är flackt oc

Men Lukas då...! Vilket tips.!?..Nu kan man ju kuta ut till Jälla på separat cykel/gång/löparbana som är upplyst å bara fram och åter där ifrån typ Gränby borde ju vara några kilometrar liksom...En enda raka å så en massa bilar bredvid sänker poängen till

Ja, verkar lite skralt med långa elljusspår i Uppsala. Förvånad, trodde att minst ett milspår i stadsplaneringen var en mänsklig rättighet, men där bedrog jag mig. Får uppskatta dem hemma mitt i stan desto mer.

Tack ska ni ha för alla tips. Ska kolla up

Går inte maraton på asfalt? kan det inte vara bra att springa lite på det med?

Martin "Einstein" Eklund.........................................................;)