Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation
You need to log in to create posts and topics.

"Jag har ett problem när jag är ute och springer, jag har ingen motivation! jag stannar även om jag inte är gör trött, min hjärna bara säger stopp".

Känner du igen dig?

Här är tråden för oss som har dålig motivation när vi springer, här kan vi peppa va

Människan är funtad på det sättet.
Jag brukar fantisera att jag är med på VM eller nåt.

jag brukar bestämma hur passet skall se ut innan jag startar. sedan försöker jag följa det. mixar hej vilt med intervaller, olika rundor, springa på bana, snabbdistans mm. försöker variera mig. är jag inte helt motiverad så brukar jag tänka att det är bä

Jag måste ha sällskap annars så stannar jag gärna upp. Men fasiken att jag stannar om jag har sällskap för jag vill ju inte vara sämre 🙂
Med det menar jag inte att jag måste vara bättre men jag behöver sällskap o pepp. Ibland springer jag med de som int

Jag kör en liknande motiveringsteknik som Per, men jag tänker på hur skönt det ska bli att kunna springa riktigt snabbt och hur bra det kommer att kännas att vara riktigt vältränad. När jag visualiserar springer jag milen 10 minuter snabbare än idag.
Seda

Tänk positivt det är helt otroligt vad det gör skillnad! Musik du gillar kan också vara bra eller kanske att någon ser dig springa. Vem vill stanna och gå när någon tittar på? * Ler *

Varför stannar du?

Tycker du att det blir tråkigt, rädd för att bli trött, eller nåt annat?

Försök att ta reda på varför och jobba med orsaken till att du stanna/motivationen tar slut.

Jag känner igen mig i det där. Hade samma problem förut men nu så har jag lärt mig att springa på ren vilja. Jag delar upp rundan jag tänker springa i delar och bestämmer mig för att jag ska klara till en viss punkt...och sen en till....och en till. Sen s

Jag kör på samma teknik som Linda 🙂

När hjärnan börjar säga stopp så tänker jag: bara fram till nästa avfart eller bara två lyktstoplar till, och när jag väl är framme där så gör jag en likadan tankebana: bara förbi denna ängen eller ..... ja ni fattar

Edit: Viktigast av allt för motivationen är vilket mål du har med din träning. Nån tävling, allmänt för hälsan eller bränna fett?

-Har du blivit endorfin-beroende ännu? Det hjälper också till...

-Kanske du inte tycker löpning är roligt nog som kondisbyg