Quote from Guest on 3 May 2009, 11:29Är det någon som har ett bra knep för att bli motiverad till att ge sig ut och jogga? Jag försöker att förbättra min kondition och vill börja jogga en gång i veckan. Det känns så skönt efteråt, men innan tar det imot. Någon som har ett bra tips?
Är det någon som har ett bra knep för att bli motiverad till att ge sig ut och jogga? Jag försöker att förbättra min kondition och vill börja jogga en gång i veckan. Det känns så skönt efteråt, men innan tar det imot. Någon som har ett bra tips?
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 11:39För min del tycker jag det funkar väldigt bra att läsa lite om löpning innan jag ger mig ut, tex på det här forumet (fast jag försöker hålla mig undan trådar om skador ;)).
För min del tycker jag det funkar väldigt bra att läsa lite om löpning innan jag ger mig ut, tex på det här forumet (fast jag försöker hålla mig undan trådar om skador ;)).
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 11:45Gillar du musik Märta? Ett tips kan vara att sätta ihop en spännande låtlista till MP3:an och sedan springa till den. Jag brukar ibland köpa nya skivor på iTunes inför längre långpass, för att förgylla dem lite extra. Känns lite mer spännande att ge sig u
Gillar du musik Märta? Ett tips kan vara att sätta ihop en spännande låtlista till MP3:an och sedan springa till den. Jag brukar ibland köpa nya skivor på iTunes inför längre långpass, för att förgylla dem lite extra. Känns lite mer spännande att ge sig u
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 11:49Jag gillar att ha ett mål med träningen, en tävling några månader fram, kondition inför skidsäsongen eller något liknande, då går det enklare att motivera sig. Men ännu bättre är det att ha en träningskompis tycker jag, någon som man sviker om man inte hä
Jag gillar att ha ett mål med träningen, en tävling några månader fram, kondition inför skidsäsongen eller något liknande, då går det enklare att motivera sig. Men ännu bättre är det att ha en träningskompis tycker jag, någon som man sviker om man inte hä
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 12:06Jag började springa i februari. Och för mig var det det disciplin som gällde. Därför var FBs tränigskalendar utmärkt, jag måste planera i förväg exakt vad jag ska träna. Jag började med rundor runt 2 km och efter en månad ungefär släppte det jobbiga och a
Jag började springa i februari. Och för mig var det det disciplin som gällde. Därför var FBs tränigskalendar utmärkt, jag måste planera i förväg exakt vad jag ska träna. Jag började med rundor runt 2 km och efter en månad ungefär släppte det jobbiga och a
Quote from Linnea Persson on 3 May 2009, 12:42För mig är det också disciplin och planering som gäller. Om jag har skrivit in det i kalendern är det svårare att hoppa passet än om jag bara tänkt att jag ska ut och springa.
Musik är självklart för mig och sen gillar jag inte att springa utan min FR 30
För mig är det också disciplin och planering som gäller. Om jag har skrivit in det i kalendern är det svårare att hoppa passet än om jag bara tänkt att jag ska ut och springa.
Musik är självklart för mig och sen gillar jag inte att springa utan min FR 30
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 12:58Ett par länkar till lite förslag på hur man kommer igång:
http://www.runnersworld.co.uk/news/article.asp?UAN=192
http://home.swipnet.se/~w-15572/ramdef.htmKanske kan du sätta upp ett mål i form av en tävling typ vårruset som äger rum i närheten av senso
Ett par länkar till lite förslag på hur man kommer igång:
http://www.runnersworld.co.uk/news/article.asp?UAN=192
http://home.swipnet.se/~w-15572/ramdef.htm
Kanske kan du sätta upp ett mål i form av en tävling typ vårruset som äger rum i närheten av senso
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 13:01Om motivation är det enda som står mellan dig och ett träningspass, då kan man ta bort den komponenten i ekvationen och fokusera på allt annat som gör att passet blir av.
Om motivation är det enda som står mellan dig och ett träningspass, då kan man ta bort den komponenten i ekvationen och fokusera på allt annat som gör att passet blir av.
Quote from Catharina Brattlin on 3 May 2009, 13:08Jag kan erkänna att motivationen saknas inför vissa pass. Men jag accepterar att fenomenet finns, och löser det genom att sluta tänka "näe, idag VILL jag inte!". På med kläderna och iväg!
I övrigt håller jag med Hans om att den bästa moroten är lopp av o
Jag kan erkänna att motivationen saknas inför vissa pass. Men jag accepterar att fenomenet finns, och löser det genom att sluta tänka "näe, idag VILL jag inte!". På med kläderna och iväg!
I övrigt håller jag med Hans om att den bästa moroten är lopp av o
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 13:53Kör hellre fler korta pass (ca 30 min) än ett par längre i veckan! Du kommer snabbt att märka skillnad och det blir lättare att göra det till en vana om man gör det ofta. Skaffa en pulsklocka som varnar när du anstränger dig för mycket.
Kör hellre fler korta pass (ca 30 min) än ett par längre i veckan! Du kommer snabbt att märka skillnad och det blir lättare att göra det till en vana om man gör det ofta. Skaffa en pulsklocka som varnar när du anstränger dig för mycket.