Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation?
You need to log in to create posts and topics.

Underskatta inte vikten av att ha ett mål med träningen. Något diffust "För att det bör man göra" ger inte mycket motivation.

Förslag som du kan plita vidare på:

-Springa en mil innan 31/10. Belönas med en Nick Cave and the Bad Seeds Box om det lyckas.

Anmäl dig till en tävling.

Skapa ett mål (finns under "Mina mål") t.ex. ½marathon under 3 månader.

En diskussion som har gått på mitt jobb är att stoppa in en ljudbok i mp3-spelaren istället för musik. Och endast tillåta sig själv att lyssna när man är ute och joggar/går. För att öka motivitationen föreslås en otroligt spännande bok som man vill lyssna

Nick Cave and the Bad Seeds Box! Åhhh! Vilken bra motivation... (H:)

Ann och Helena, här har ni en till som kämpar med samma program. Jättekul tycker jag, ingen träningsdag den andra lik. Suveränt! Är det tjejmilen som ni har siktat in er på ni också? Vi kanske kommer att följas åt i spåret eftersom vi då kommer att vara e

När jag började löpträna så var den största delen av träningen ganska jobbig och jag hade motstånd mot att ge mig ut säkert 4 av 5 pass.
Men ju mer jag tränar desto mindre motivation behöver jag. Nu mer ger jag mig bara ut utan någon egentlig tanke.
All

Hej Märta:) Har oxå rätt svårt för att ta mig ut ibland, men ibland hjälper det med att ha något mål, t.ex en tävling, eller liknande. När man springer visualierar man fram en bild när man springer över mållinjen, fortfarande med en massa krafter kvar och

Som flera skriver, att ha en tävling som mål är ett bra tips.
När jag började springa var det för att ännu en sommar med träningssvacka låg framför mig, så jag som HATADE att springa bestämde mig i juni för att "i augusti ska jag springa Tjejmilen" och de