Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation?
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia - jag tror det var du som skrev det till mig nå´n gång när jag behövde motivation, då är vi iaf två som tror att det kan funka. Även om man inte måste tävla för att börja springa 🙂

Hasse, just det! Det minns jag, nu när Du säger det. 🙂

Jag vill också tipsa om fler men kortare pass eftersom det åtminstone hjälper mig med att skapa en vana. Skulle jag slå ihop dem till ett enda jävulspass i veckan skulle det vara jättelätt att börja prokrastinera och skjuta på det.

Sedan går jag alltid u

Jag har skrivit ut och satt upp "Du kommer aldrig nå dina mål om du bara strävar efter dom när du är på humör!" på ovankanten av datorskärmen på jobbet. Så jag ser det så fort jag ens funderar på att hoppa över nåt pass 🙂

Tror jag läste det här nånstan

om man börjar byta om så brukar man bli sugen på att ge sig ut... 🙂

Nikeplus har blivit en stor morot för mig!! Men det förutsätter ju att man har den utrustningen, men jag lovar att det är en riktigt bra morot för att vilja springa. Framförallt om du har antagit en utmaning.. Just nu är jag med i en utmaning som nyligen

Jag tittade i din träningsdagbok Märta. Nu har du ju inte varit med här på FB så länge så jag kanske gör helt fel bedömning, men jag skulle vilja säga att:

Om du är en helt ny löpare/joggare så måste du sänka kraven på dig själv. Att jogga 1,3 km är jätt

Jag har alltid kört som motivering bli smalare/fastare/mer muskulös och på sista tiden: må bättre. Även pulsklockor av olika slag fungerar bra på mig som är en sucker för statistik.

Men vill man inte köpa en massa prylar så tror jag att ett träningsprogr

Ann: Kul, jag tror att vi kör på samma program. Lycka till!!

Helena, vad kul! Och så fick jag en extra motivation att fortsätta, tack! (t+)

Kom på några fler motiveringar efter senaste inlägget...
- När jag tränar inomhus har jag med mig träningsväskan till jobbet då det blir för sent att åka hem och hämta den me