Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation i kylan?
You need to log in to create posts and topics.

Undrar hur ni andra håller motivationen nu i vinter när kung Bore håller ett järngrepp om oss? Jag springer gärna, men inte på löpband om jag inte måste. När temperaturen kryper under minus 10 kan jag springa på i lagom tempo (som för mig just nu ligger r

Motivationen när det blir kallare är att man får användning för sina prylar just gjorda för kyla, t.ex. Airtrim (luftvärmare).

Är det den där manicken man ska ha mellan tänderna? Får man in tillräckligt med luft? Kanske dum fråga, men har svårt att tro att jag skulle stå ut med en sån grej. Lite klaustrofobiskt lagd...

Jag kör intervaller inne på löpband med bra musik o ev bra film om de e kallt. Enklare med motivationen till de passen inne... långpassen funkar ju när det är kallare då tempot ska vara lägre... kanske lägga upp ett träningschema som har fler långpass i "

Airtrim är en mask som du sätter över näsa och mun. Det du pratar om är Lungplus.

Hur känns det att köra med den?

Som en sval bastu...varmt och fuktigt 🙂

5:30 å 5:40 i denna tiden på året....Du siktar alltså på under 3.00 på maran å då har jag inget alls att komma med utifrån min egen erferenhet i området.
Hade du sagt 7;30 och 7:40 dvs siktat på tider runt 4.00 - 4.30 där jag ligger så har jag ju 30 års e

Jag lever på vetskapen att, om jag biter ihop och gör all träning som tänkt så kommer jag stå där i korta tights och linne och vara förberedd för stordåd fram i april maj. Det är lite som att se fram emot en pånyttfödelse och man klarade sig igenom vinter

Gillar Airtrim rejält!
Skrämde dock en tant för några veckor sedan när jag kom springandes.... Helsvarta kläder och svart mask (H)