Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation i kylan?
You need to log in to create posts and topics.

Jodå, men det är smidigt att kunna gå på jobbet. Om det blir för komplicerat att ta sig till passet har jag en tendens att låta bli. Träningen ska finnas runt knuten, annars tar jag mig inte tid. Idag är det mildare här, så i helgen blir det utomhuslöpnin

Var bor alla egentligen? Här nere i Skåne är det just nu i princip så mycket vinter som det blir i denna del av landet. Men inte är det svårt att andas i -5 - 0 grader? Att springa på snö är härligt när det knarrar under fötterna. Is däremot kan bli lite

Lee, det är ganska vanligt att man får något som liknar astma när det är kallt. Luftrören drar ihop sig och varje andetag blir en plåga. För de flesta krävs det dock att det är lite kallare än vad vi har nu. Med Skånemått mätt är det ju svinkallt men had

Jag kan inte jogga när det är kallt. Jag måste ta den trågiga löpbandet i stället, jag väntar bara att det blir varmt snart att jag kan jogga utomhus, det få räcka denna kyla.......

Gunder Hägg blev bäst i världen genom att springa snabbdistans (eller motsvarande) i djupsnö. Så har man mycket snö runt knuten är det nog ypperlig träning för benen. Lite som myrträning, som längdskidåkarna ägnar sig åt.

Vi skåningar vet ju inte vad kyl

-5 är ljuvligt! -10 och snålblåst kan jag vara utan, iallafall i löpsammanhang. Hudik har haft det senare åtminstone två veckor nu, men det verkar börja vända, så snart blir det nog njutbart att löpträna igen!