Quote from Guest on 1 July 2008, 12:44Jag behöver tips!!! Hur gör ni för att hålla motivationen uppe?
Har läst någonstans att man i början kan känna motvilja att träna men att kärleken till löpning växer på sig och till slut längtar man verkligen till att få hoppa i skorna och ge sig iväg. J
Jag behöver tips!!! Hur gör ni för att hålla motivationen uppe?
Har läst någonstans att man i början kan känna motvilja att träna men att kärleken till löpning växer på sig och till slut längtar man verkligen till att få hoppa i skorna och ge sig iväg. J
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 12:54Hm, skulle så gärna vilja hjälpa dig. Själv har jag småbarn etc. och därför viss tidsbrist, så jag är liksom bara tacksam när jag får tid att träna och hinner inte fundera så mycket på om jag vill eller inte. (Men förutsatt att du inte har barn, så är kan
Hm, skulle så gärna vilja hjälpa dig. Själv har jag småbarn etc. och därför viss tidsbrist, så jag är liksom bara tacksam när jag får tid att träna och hinner inte fundera så mycket på om jag vill eller inte. (Men förutsatt att du inte har barn, så är kan
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 12:57Sen tror jag inte att man ska tro på alla lyriska beskrivningar om endorfiner och om hur beroendeframkallande och undrbart det är med träning och kanske ffa löpning. Ofta är det ju rätt jobbigt och och slitigt. Den mentala styrkan, viljestyrkan och discip
Sen tror jag inte att man ska tro på alla lyriska beskrivningar om endorfiner och om hur beroendeframkallande och undrbart det är med träning och kanske ffa löpning. Ofta är det ju rätt jobbigt och och slitigt. Den mentala styrkan, viljestyrkan och discip
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 12:58Hej! Förstår hur du känner. Jag har löpt ganska mycket och länge och ibland känns det så. Mitt råd är att börja komma in i det, skapa rutin, börja med 3 gånger i veckan. I början är det alltid tungt, gå om du måste, men du blir snabbt mycket bättre, bara
Hej! Förstår hur du känner. Jag har löpt ganska mycket och länge och ibland känns det så. Mitt råd är att börja komma in i det, skapa rutin, börja med 3 gånger i veckan. I början är det alltid tungt, gå om du måste, men du blir snabbt mycket bättre, bara
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 12:58Jag tror att en viktig faktor är att man delvis umgås med likasinnade, så man har någon att yvas med i medgångar och deppa med i motgångar, för båda avlöser varandra med mer eller mindre jämna mellanrum. Målen, prestationerna och belöningarna i sig tycker
Jag tror att en viktig faktor är att man delvis umgås med likasinnade, så man har någon att yvas med i medgångar och deppa med i motgångar, för båda avlöser varandra med mer eller mindre jämna mellanrum. Målen, prestationerna och belöningarna i sig tycker
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 13:55Mitt bästa tips är att ta en dag i taget. Det är lätt att tappa motivationen om man t.ex. inte tränat/ätit onyttigt en dag men då är det bara att börja om på nytt nästa dag. Och om du börjar träna mycket så lovar jag att du kommer känna sug/saknad efter t
Mitt bästa tips är att ta en dag i taget. Det är lätt att tappa motivationen om man t.ex. inte tränat/ätit onyttigt en dag men då är det bara att börja om på nytt nästa dag. Och om du börjar träna mycket så lovar jag att du kommer känna sug/saknad efter t
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:03jag lyssnar på en speciell musik när jag springer, om jag hör den musiken på andra ställen så blir jag väldigt sugen att dra på mej löpar skorna och ta en runda.
testa. för mej funkar det perfekt om motivationen svackar. 😉
jag lyssnar på en speciell musik när jag springer, om jag hör den musiken på andra ställen så blir jag väldigt sugen att dra på mej löpar skorna och ta en runda.
testa. för mej funkar det perfekt om motivationen svackar. 😉
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:04Nån som har tips på en leverantör av sånt där endorfin? Det låter lyxigt. Själv får man plåga sig runt på vilja och morötter (bildliga sådana alltså).
Men ligger det verkligen för alla att få kroppsliga sug och belöningar eller är en del av oss dömda til
Nån som har tips på en leverantör av sånt där endorfin? Det låter lyxigt. Själv får man plåga sig runt på vilja och morötter (bildliga sådana alltså).
Men ligger det verkligen för alla att få kroppsliga sug och belöningar eller är en del av oss dömda til
Quote from Urban Nilsson on 1 July 2008, 14:05Rune Larsson (se hemsida i botten av inlägget) skrev en gång att hemligheten är: "tillräckligt kort och tillräckligt långsamt". Med det menar han att om man springer utan att det är särskilt jobbigt, kanske t o m roligt med vänner o dyl, så blir det lätta
Rune Larsson (se hemsida i botten av inlägget) skrev en gång att hemligheten är: "tillräckligt kort och tillräckligt långsamt". Med det menar han att om man springer utan att det är särskilt jobbigt, kanske t o m roligt med vänner o dyl, så blir det lätta
Quote from Sissel Svanøe on 1 July 2008, 14:16Bra tips, Elin, visst är det så. Och Linda du har helt rätt. Jag tränar inte alltid för att må bra under tiden (det gör jag i o f s det med, men inte alla gånger), utan snarare för att jag mår dåligt när jag inte gör det. Och Arrakk, en del personer har b
Bra tips, Elin, visst är det så. Och Linda du har helt rätt. Jag tränar inte alltid för att må bra under tiden (det gör jag i o f s det med, men inte alla gånger), utan snarare för att jag mår dåligt när jag inte gör det. Och Arrakk, en del personer har b