Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:28För mig så är nästan nyckelordet regelbundenhet. Att man SKALL konditionsträna varannan dag och köra lite styrka de andra dagarna, inga ursäkter. Märker direkt när man av en eller annan anledning/ursäkt inte kan träna en dag så börjar man rucka på de andr
För mig så är nästan nyckelordet regelbundenhet. Att man SKALL konditionsträna varannan dag och köra lite styrka de andra dagarna, inga ursäkter. Märker direkt när man av en eller annan anledning/ursäkt inte kan träna en dag så börjar man rucka på de andr
Quote from Sissel Svanøe on 1 July 2008, 14:36Sven> Du har alltför rätt! Köpa grejer is da shit!
/En som står här med inlines, mountainbike, racercykel, klättergrejer, pulsklocka,, badmintonrack, baddräkt,hyfsad kondition......och alldeles för lite tid
Sven> Du har alltför rätt! Köpa grejer is da shit!
/En som står här med inlines, mountainbike, racercykel, klättergrejer, pulsklocka,, badmintonrack, baddräkt,hyfsad kondition......och alldeles för lite tid
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:42Har i och för sig aldrig haft några större problem med motivationen, har tränat regelbundet de senaste 45 åren.
Men ibland känns det tungt eller tråkigt. Då brukar jag känna efter vad det kan bero på, t.ex. sjukdom på gång eller det är kanske t.o.m. dag
Har i och för sig aldrig haft några större problem med motivationen, har tränat regelbundet de senaste 45 åren.
Men ibland känns det tungt eller tråkigt. Då brukar jag känna efter vad det kan bero på, t.ex. sjukdom på gång eller det är kanske t.o.m. dag
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:51Jag tycker det funkar bra att ha roligt eller uppleva något vackert under löpturen. Då kan man falla tillbaka på den upplevelsen när det inte känns så lockande.
Roligt för mej är bland annat att springa över klippor, ta mej fram i väglösa områden, klafsa
Jag tycker det funkar bra att ha roligt eller uppleva något vackert under löpturen. Då kan man falla tillbaka på den upplevelsen när det inte känns så lockande.
Roligt för mej är bland annat att springa över klippor, ta mej fram i väglösa områden, klafsa
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 14:51Då väljer man bara en annan runda så får man omväxling elva månader om året.
Då väljer man bara en annan runda så får man omväxling elva månader om året.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:01Camilla, hejsan hur är läget med dig, jag kolla på bilder på nätet ,sen har jag motivationen uppe igenom att jag mår mycke bätre när jag träna. Sen får man motivationen när man ha gått ner i vikt .
Skriv upp dina mål.variera träningen så gå de bra
Camilla, hejsan hur är läget med dig, jag kolla på bilder på nätet ,sen har jag motivationen uppe igenom att jag mår mycke bätre när jag träna. Sen får man motivationen när man ha gått ner i vikt .
Skriv upp dina mål.variera träningen så gå de bra
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:04Sven - det där med att tvinga sig själv till att träna varje dag och onda spiraler tror jag inte alls på. Jag får aldrig så hög endorfinkick som precis när jag bestämt mig för att hoppa över ett pass. Otroligt skönt och uppiggande! Jag håller med Krister
Sven - det där med att tvinga sig själv till att träna varje dag och onda spiraler tror jag inte alls på. Jag får aldrig så hög endorfinkick som precis när jag bestämt mig för att hoppa över ett pass. Otroligt skönt och uppiggande! Jag håller med Krister
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:18Endorfinkicken - en modern myt!
Daniel, intressant det där med Runes ord, för det är lite så jag gör (utan att det är någon genomtänkt strategi). Dvs jag tar det ganska lugnt och då blir det roligt att träna och jag skadar mig inte.
Endorfinkicken - en modern myt!
Daniel, intressant det där med Runes ord, för det är lite så jag gör (utan att det är någon genomtänkt strategi). Dvs jag tar det ganska lugnt och då blir det roligt att träna och jag skadar mig inte.
Quote from Sissel Svanøe on 1 July 2008, 15:21Jag har hört eller läst att en teori om endorfinkickar eller runners high är att när kroppen känner av att vi börjar anstränga oss tolkar den det som fara å färde och pumpar ut massa endorfiner, så att vi inte ska känna av hur tungt/smärtsamt det är och o
Jag har hört eller läst att en teori om endorfinkickar eller runners high är att när kroppen känner av att vi börjar anstränga oss tolkar den det som fara å färde och pumpar ut massa endorfiner, så att vi inte ska känna av hur tungt/smärtsamt det är och o
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:22Maria:
>Sven> Du har alltför rätt! Köpa grejer is da shit!
>
>/En som står här med inlines, mountainbike, racercykel, klättergrejer, pulsklocka,, >badmintonrack, baddräkt,hyfsad kondition......och alldeles för lite tidhehe 😀
Pelle:
Skrev vad som
Maria:
>Sven> Du har alltför rätt! Köpa grejer is da shit!
>
>/En som står här med inlines, mountainbike, racercykel, klättergrejer, pulsklocka,, >badmintonrack, baddräkt,hyfsad kondition......och alldeles för lite tid
hehe 😀
Pelle:
Skrev vad som