Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:28Den som aldrig upplevt en "Runners High" eller "Flow" eller vad man nu vill kalla det kan inte använda det som bevis för att det inte existerar.
Att jag aldrig upplevt ett norrsken betyder inte att jag betvivlar dess existens.
Den som aldrig upplevt en "Runners High" eller "Flow" eller vad man nu vill kalla det kan inte använda det som bevis för att det inte existerar.
Att jag aldrig upplevt ett norrsken betyder inte att jag betvivlar dess existens.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:33Maria - så tricket för mig skulle vara att springa långsammare så kommer runners high? Då hinner jag ju kolla in naturen också så det kan ju vara en idé.
Maria - så tricket för mig skulle vara att springa långsammare så kommer runners high? Då hinner jag ju kolla in naturen också så det kan ju vara en idé.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 15:45Runners high har jag aldrig upplevt. Däremot en rätt så skön känsla när jag springer lite längre (10 km eller 15 km) och det känns som om jag aldrig kan bli trött. (H)
Det är då det gäller att sluta i tid innan verkligheten kommer ikapp en så man har kän
Runners high har jag aldrig upplevt. Däremot en rätt så skön känsla när jag springer lite längre (10 km eller 15 km) och det känns som om jag aldrig kan bli trött. (H)
Det är då det gäller att sluta i tid innan verkligheten kommer ikapp en så man har kän
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 16:00Hej.
Avseende RH, så kan man läsa lite om det här.
"Runners high är den påtagliga angenäma effekten som intensiv långvarig löpning kan ge. Effekten kan vara mycket potent och allmänt trots bero på endorfiner. Endorfiner är kroppsegna opiator som liknar
Hej.
Avseende RH, så kan man läsa lite om det här.
"Runners high är den påtagliga angenäma effekten som intensiv långvarig löpning kan ge. Effekten kan vara mycket potent och allmänt trots bero på endorfiner. Endorfiner är kroppsegna opiator som liknar
Quote from Sissel Svanøe on 1 July 2008, 16:03Pelle> Det vågar jag inte garantera. Du kanske är en sådan där stackare med oemottagligt belöningscentra och för sådana finns ingen räddning.
Men du kan ju alltid se vad som händer när du hittar det där tempot och avslappnade löpsteget som gör att det kän
Pelle> Det vågar jag inte garantera. Du kanske är en sådan där stackare med oemottagligt belöningscentra och för sådana finns ingen räddning.
Men du kan ju alltid se vad som händer när du hittar det där tempot och avslappnade löpsteget som gör att det kän
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 18:26Ett jättetack för alla svar, det ger en kick att fortsätta.
En kort fråga: Ungefär hur lång tid tar det från det att man börjat träna regelbundet tills att man börjar känna att man längtar tills nästa pass??
Ett jättetack för alla svar, det ger en kick att fortsätta.
En kort fråga: Ungefär hur lång tid tar det från det att man börjat träna regelbundet tills att man börjar känna att man längtar tills nästa pass??
Quote from Tobias Barkman on 1 July 2008, 18:31Ljudböcker är ett annat tips. Ladda ner (eller jag menar förstås: köp) en riktigt bra ljudbok som du lyssnar på endast när du tränar eller vardagsmotionerar - det blir en underhållande belöning redan medan träningen håller på och dessutom gör viljan att l
Ljudböcker är ett annat tips. Ladda ner (eller jag menar förstås: köp) en riktigt bra ljudbok som du lyssnar på endast när du tränar eller vardagsmotionerar - det blir en underhållande belöning redan medan träningen håller på och dessutom gör viljan att l
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 20:08Har sprungit i två år snart och det är inte alltid jag längtar efter att ge mig ut minsann... däremot vet jag av erfarenhet numera att OM jag kommer ut kommer det vara skönt och så kommer jag må bra efteråt. Det är helt oberoende väder eller tid på dygnet
Har sprungit i två år snart och det är inte alltid jag längtar efter att ge mig ut minsann... däremot vet jag av erfarenhet numera att OM jag kommer ut kommer det vara skönt och så kommer jag må bra efteråt. Det är helt oberoende väder eller tid på dygnet
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 20:13Jag får ofta "endorfinkickar", "Runners high" eller vad man nu väljer att kalla det när jag springer. Det är absolut ingen myt!
Antingen får jag det när jag springer långpass eller oftare när jag springer intervaller. Jag känner jättetydligt när endorfi
Jag får ofta "endorfinkickar", "Runners high" eller vad man nu väljer att kalla det när jag springer. Det är absolut ingen myt!
Antingen får jag det när jag springer långpass eller oftare när jag springer intervaller. Jag känner jättetydligt när endorfi
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 20:13ha ha, det var ett bra tips!!! Ska nog prova med det nästa gång, hurra högt för mig själv. Det kommer att passa mig utmärkt.
Tack för den!!
ha ha, det var ett bra tips!!! Ska nog prova med det nästa gång, hurra högt för mig själv. Det kommer att passa mig utmärkt.
Tack för den!!