Quote from Guest on 26 August 2012, 09:03Varför använder man inte kameraövervakning efter banan.
Ligger du på rulle så blir du diskad. Filmar man på raksträckor så ser man om folk är där permanent eller under passering.Vetskapen om risken för diskning, borde ha förebyggande effekt på dom flest
Varför använder man inte kameraövervakning efter banan.
Ligger du på rulle så blir du diskad. Filmar man på raksträckor så ser man om folk är där permanent eller under passering.
Vetskapen om risken för diskning, borde ha förebyggande effekt på dom flest
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 09:13Hjälper det om man inte gör något mot regelbrott?
Hjälper det om man inte gör något mot regelbrott?
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 10:35Om man går igenom filmen i efterhand.
Fråga Lance Armstrong om diskning i efter hand är av betydelse?
Om man går igenom filmen i efterhand.
Fråga Lance Armstrong om diskning i efter hand är av betydelse?
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 10:46Med tanke på vad som hände i Kalmar så verkar det inte vara en prioriterad sak att upprätthålla reglerna. Det kommer troligtvis att innebära att fler fuskare söker sig till Kalmar IM nästa år. Där kan de fuska och få bra tider.
Med tanke på vad som hände i Kalmar så verkar det inte vara en prioriterad sak att upprätthålla reglerna. Det kommer troligtvis att innebära att fler fuskare söker sig till Kalmar IM nästa år. Där kan de fuska och få bra tider.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 11:06Eftersom förbundet är inblandade i domarutbildning och lär få en del feedback så kan vi räkna med att det kommer bli hårdare tag nästa år.
På lördag är det SM på medeldistans (halvIM) och jag vet att organisationen på Tjörn kommer vara bättre förberedd.
Eftersom förbundet är inblandade i domarutbildning och lär få en del feedback så kan vi räkna med att det kommer bli hårdare tag nästa år.
På lördag är det SM på medeldistans (halvIM) och jag vet att organisationen på Tjörn kommer vara bättre förberedd.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 13:19Har tävlat och på något sätt varit involverad i triathlon i 24år och gjorde min första triathlontävling 1988. Den här diskutionen har pågått sen dess! hade det funnits ett bra sätt att komma åt drafting problemet lovar jag att det varit löst! men så länge
Har tävlat och på något sätt varit involverad i triathlon i 24år och gjorde min första triathlontävling 1988. Den här diskutionen har pågått sen dess! hade det funnits ett bra sätt att komma åt drafting problemet lovar jag att det varit löst! men så länge
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 15:46är det samma problem i andra IM-tävlingar?
är det samma problem i andra IM-tävlingar?
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 20:22Sök på "say no to drafting"
Sök på "say no to drafting"
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 20:42Även om jag kan tycka att det är tråkigt misstänker jag att "lösningen" på det här på sikt kommer att vara att man helt enkelt tillåter drafting i de flesta, om inte alla, sammanhang.
Även om jag kan tycka att det är tråkigt misstänker jag att "lösningen" på det här på sikt kommer att vara att man helt enkelt tillåter drafting i de flesta, om inte alla, sammanhang.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 21:50Långdistanstriathlon med drafting lär nog aldrig bli aktuellt, då faller hela grunden i sporten. Problemet är på individnivå, folk har tydligen samvete nog att fuska. Hur kan någon känna sig nöjd med en "bra" cykeltid som inte är genomförd på ett ärligt s
Långdistanstriathlon med drafting lär nog aldrig bli aktuellt, då faller hela grunden i sporten. Problemet är på individnivå, folk har tydligen samvete nog att fuska. Hur kan någon känna sig nöjd med en "bra" cykeltid som inte är genomförd på ett ärligt s