Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotmedel mot Drafting
You need to log in to create posts and topics.

Varför använder man inte kameraövervakning efter banan.
Ligger du på rulle så blir du diskad. Filmar man på raksträckor så ser man om folk är där permanent eller under passering.

Vetskapen om risken för diskning, borde ha förebyggande effekt på dom flest

Hjälper det om man inte gör något mot regelbrott?

Om man går igenom filmen i efterhand.
Fråga Lance Armstrong om diskning i efter hand är av betydelse?

Med tanke på vad som hände i Kalmar så verkar det inte vara en prioriterad sak att upprätthålla reglerna. Det kommer troligtvis att innebära att fler fuskare söker sig till Kalmar IM nästa år. Där kan de fuska och få bra tider.

Eftersom förbundet är inblandade i domarutbildning och lär få en del feedback så kan vi räkna med att det kommer bli hårdare tag nästa år.
På lördag är det SM på medeldistans (halvIM) och jag vet att organisationen på Tjörn kommer vara bättre förberedd.

Har tävlat och på något sätt varit involverad i triathlon i 24år och gjorde min första triathlontävling 1988. Den här diskutionen har pågått sen dess! hade det funnits ett bra sätt att komma åt drafting problemet lovar jag att det varit löst! men så länge

är det samma problem i andra IM-tävlingar?

Sök på "say no to drafting"

Även om jag kan tycka att det är tråkigt misstänker jag att "lösningen" på det här på sikt kommer att vara att man helt enkelt tillåter drafting i de flesta, om inte alla, sammanhang.

Långdistanstriathlon med drafting lär nog aldrig bli aktuellt, då faller hela grunden i sporten. Problemet är på individnivå, folk har tydligen samvete nog att fuska. Hur kan någon känna sig nöjd med en "bra" cykeltid som inte är genomförd på ett ärligt s