Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 22:02En lösning på problemet att folk fuskar är förstås att folk slutar fuska. Jag tycker nog ändå att erfarenheten på många områden talar emot den. Tyvärr.
Då återstår egentligen hårdare kontroll, eller att ta bort regeln. Eftersom jag tror att det i många s
En lösning på problemet att folk fuskar är förstås att folk slutar fuska. Jag tycker nog ändå att erfarenheten på många områden talar emot den. Tyvärr.
Då återstår egentligen hårdare kontroll, eller att ta bort regeln. Eftersom jag tror att det i många s
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 22:05Hårdare kontroll och hårdare straff är en lösning, en lösning som är möjlig om fler utbildar sig och hjälper till vid tävlingar.
Om drafting skulle tillåtas så lägger jag ner långdistans omgående.
Hårdare kontroll och hårdare straff är en lösning, en lösning som är möjlig om fler utbildar sig och hjälper till vid tävlingar.
Om drafting skulle tillåtas så lägger jag ner långdistans omgående.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 22:06Carl-Emil (t+) (t+)
Det är inte i grund och botten arrangören som är till skuld när det draftas i stor utsträckning. utan som CE skriver individer som har samvete att fuska. Arrangören ska givetvis straffa dem som fuskar men fusket skall vara någon ensta
Carl-Emil (t+) (t+)
Det är inte i grund och botten arrangören som är till skuld när det draftas i stor utsträckning. utan som CE skriver individer som har samvete att fuska. Arrangören ska givetvis straffa dem som fuskar men fusket skall vara någon ensta
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 08:02Jag håller med dig Erik!
Jag håller med dig Erik!
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 08:21Konstruera ett halsband man har runt halsen som ger en j-vla stöt om man ligger för nära ett annat halsband mer än 30 sekunder (eller vad man nu har på sig att köra om)
Konstruera ett halsband man har runt halsen som ger en j-vla stöt om man ligger för nära ett annat halsband mer än 30 sekunder (eller vad man nu har på sig att köra om)
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 08:29Att fler utbildar sig och hjälper till vid tävlingar tror jag personligen faller under kategorin mindre realistiska åtgärder. Kameror tror jag är svårare än det låter. Kanske Ironman-organisationen har musklerna för att klara det men för alla andra, mer i
Att fler utbildar sig och hjälper till vid tävlingar tror jag personligen faller under kategorin mindre realistiska åtgärder. Kameror tror jag är svårare än det låter. Kanske Ironman-organisationen har musklerna för att klara det men för alla andra, mer i
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 08:35Varför skulle det vara orealistiskt?
Enligt Förbundets tävlingsregler:
http://iof3.idrottonline.se/imagevaultfiles/id_47377/cf_104/t-vlingsregler_2012.pdf
Så skall alla tävlingar med tävlingsklass ha ca 1 domare per 30 deltagare.Det blir lättare för a
Varför skulle det vara orealistiskt?
Enligt Förbundets tävlingsregler:
http://iof3.idrottonline.se/imagevaultfiles/id_47377/cf_104/t-vlingsregler_2012.pdf
Så skall alla tävlingar med tävlingsklass ha ca 1 domare per 30 deltagare.
Det blir lättare för a
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:18Jag vet inte om jag har klagat alls? Hur mycket har du arbetat i ideella föreningar? Det skulle innebära att t.e.x Stockholm triathlon skulle skrapa fram närmare ett hundratal domare, utöver alla andra funktionärer som behövs. I en ideal värld där alla st
Jag vet inte om jag har klagat alls? Hur mycket har du arbetat i ideella föreningar? Det skulle innebära att t.e.x Stockholm triathlon skulle skrapa fram närmare ett hundratal domare, utöver alla andra funktionärer som behövs. I en ideal värld där alla st
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:45Det går inte att lösa med gps? Att "bandet" man har runt sig är lite mer avancerad och har gps koordinater i sig. På så sätt så kan det vara lätt att se över en skärm hur/var folk befinner sig, mer som en comandocentral. Ser man någon ligga precis på/bre
Det går inte att lösa med gps? Att "bandet" man har runt sig är lite mer avancerad och har gps koordinater i sig. På så sätt så kan det vara lätt att se över en skärm hur/var folk befinner sig, mer som en comandocentral. Ser man någon ligga precis på/bre
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:57Jag har sätt Jonas jobba som funktionär både i Jönköping och Kalmar Mini fast han skulle själv tävla på IM två dagar senare. Det tycker jag säger mycket om honom!
Jag själva ger mycket tid åt simförening fast mina bara är bara 7-4-1. Styrelse, simkommit
Jag har sätt Jonas jobba som funktionär både i Jönköping och Kalmar Mini fast han skulle själv tävla på IM två dagar senare. Det tycker jag säger mycket om honom!
Jag själva ger mycket tid åt simförening fast mina bara är bara 7-4-1. Styrelse, simkommit