Quote from j sollerman on 31 August 2012, 10:46Det nya svenska rekordet på IM, kan man ta de på allvar eller draftades de även i spets?
Det nya svenska rekordet på IM, kan man ta de på allvar eller draftades de även i spets?
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 10:57Att det pga av draftingfusk blir fler tävlingar där drafting tillåts tror jag inte blir verklighet så länge förbundet har kvar regeln om att drafting endast för göras på avlysta vägar.
Att det pga av draftingfusk blir fler tävlingar där drafting tillåts tror jag inte blir verklighet så länge förbundet har kvar regeln om att drafting endast för göras på avlysta vägar.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 11:28Fredrik: Nej, förlåt. Klagat var fel ord.
Om jag är aktiv i ideella föreningar eller ej är inte det viktiga.
(Men som Vice Ordf. i Triathlon Väst, före detta styrelseledamot i Aikido-förening, domare på tre tävlingar i år, funktionär på både våran och a
Fredrik: Nej, förlåt. Klagat var fel ord.
Om jag är aktiv i ideella föreningar eller ej är inte det viktiga.
(Men som Vice Ordf. i Triathlon Väst, före detta styrelseledamot i Aikido-förening, domare på tre tävlingar i år, funktionär på både våran och a
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 12:23Ett steg att ta mot mindre drafting är att se till att de domare som faktiskt är ute på cykelbanan verkligen agerar när de ser något. De var alldeles för flata i Kalmar i år. Har viss förståelse att många av dem var orutinerade men förhoppningsvis får de
Ett steg att ta mot mindre drafting är att se till att de domare som faktiskt är ute på cykelbanan verkligen agerar när de ser något. De var alldeles för flata i Kalmar i år. Har viss förståelse att många av dem var orutinerade men förhoppningsvis får de
Quote from j sollerman on 31 August 2012, 12:30Självklart fuskade inte alla. Skönt att läsa att tätgruppen iaf inte gjorde de.
Självklart fuskade inte alla. Skönt att läsa att tätgruppen iaf inte gjorde de.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 13:57Var inte Colting med i täten?
Var inte Colting med i täten?
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 13:59Nu körde jag inte Kalmar, men under Sthlm Tri var det så trångt på cykelbanan att det var omöjligt att hålla sig till reglerna till 100%. Mellan 10-12 på förmiddagen var det nog knappt någon cyklist som hade tio meter till framförvarande uppför västerbron
Nu körde jag inte Kalmar, men under Sthlm Tri var det så trångt på cykelbanan att det var omöjligt att hålla sig till reglerna till 100%. Mellan 10-12 på förmiddagen var det nog knappt någon cyklist som hade tio meter till framförvarande uppför västerbron
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 14:12Magnus, det är 10 meter på sprint/olympisk,
och 12 på medel och långdistans.Sid 3, http://iof3.idrottonline.se/imagevaultfiles/id_47378/cf_104/vad_-r_nytt_s-songen_2012.pdf
Magnus, det är 10 meter på sprint/olympisk,
och 12 på medel och långdistans.
Sid 3, http://iof3.idrottonline.se/imagevaultfiles/id_47378/cf_104/vad_-r_nytt_s-songen_2012.pdf
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 14:58Colting växlade av cykeln drygt nio minuter efter täten.
Colting växlade av cykeln drygt nio minuter efter täten.
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 15:11Jag startade i tävlingsklass och såg inget jag kan kalla drafting omkring mig, mycket tack vare att den startade 30 minuter före nästa grupp. På sista varvet kom den första motionsgruppen in på banan och då blev det trångt och svårare för alla att hålla k
Jag startade i tävlingsklass och såg inget jag kan kalla drafting omkring mig, mycket tack vare att den startade 30 minuter före nästa grupp. På sista varvet kom den första motionsgruppen in på banan och då blev det trångt och svårare för alla att hålla k