Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotmedel mot Drafting
You need to log in to create posts and topics.

Niclas - om du har svårt att med ögonmått se hur långt 12meter är, hur skulle det vara lättare för dig att räkna sekunder? Löjlig diskussion tycker jag.

Draftingreglerna är bra, och glasklara. Det är bara upp till varje atlet att följa dem, och upp till

Karin (t+) Hardare dommare innebär ju inte att dom ska straffa tveksamheten. Det menas att dom ska våga döma och ta beslut. Som det är (på många tävlingar) idag låter dom överträdelser passera istället för att varna/diska. Reglerna är tydliga (och bra ty

Karin, du missar min poäng...
Hellre 100 som ligger 1m för nära utan påföljd än EN som får penalty utan att ha gjort något fel.
Som i all rättsutövning i den civiliserade världen.

Jag har inte problem med mitt ögonmått, jag har ett problem med allsmäktig

Vad spelar regler för roll om ingen ser till att de följs?

Hur skulle en fotbollsmatch bli utan domare.
Ganska hårt och brutalt skulle jag tro.
Skulle tydligare och hårdare regler förändra spelet?

Niclas (mycket bra) inlägg i Säter-tråden var för
mig en

En grej som vi brukar ha på Göteborg Triathlon är markeringar vägbanan med jämna mellanrum.
4 rejäla linjer rakt över vägbanan med 10m mellanrum (12 om vi hade kört IM) gör att både triathleter och domare kan kalibrera sitt ögonmått med jämna mellanrum.

Klockrent och enkelt Jonas! (t+)

Bra initiativ! Enkelt och tydligt.

Jag kanske framstår som en som vill kunna ligga och småfuska på gränsen.
Det jag försöker förmedla är att man inte ska förbättra efterlevnaden av nuvarande regler - man ska ändra reglerna till något som är enklare, bätt

Niclas F:

"Jag har inte problem med mitt ögonmått, jag har ett problem med allsmäktiga domare som har felkalibrerat ögonmått."

Det är ju precis det du hade som ursäkt i Sätertråden när du draftat under längre delen av tävlingen. Att du inte "trodde" du

Låt mig förtydliga mig: jag har inget problem med att mitt ögonmått är fel. Varna mig, sätt mig i boxen, diska mig.
Det jag försökte diskutera var om domaren har fel - då blir det problem.

Jag försökte även vara konstruktiv runt ämnet för tråden, hur man

Niclas:
Låt mig förtydliga mig: Jag tycker det blir en konstig och löjlig diskussion när personen som uppenbarligen fuskat, går in och driver diskussionen om problemet med drafting, och då skyller på reglerna. Det låter bara som fler dåliga ursäkter.

D