Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 20:34Vi andra diskuterade problemet med drafting i triathlon. Du verkar mest vara ute efter att trolla?
Vi andra diskuterade problemet med drafting i triathlon. Du verkar mest vara ute efter att trolla?
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 22:36Nej jag gav en ny vinkel och det har vissa andra också gjort. Det behövs inte motmedel mot något som man omvandlar till att inte vara ett problem.
Kanske mer taktisk fundering men i övrigt bör inte tävlingen förändras? Hjärna och muskler bör ju samspela?
Nej jag gav en ny vinkel och det har vissa andra också gjort. Det behövs inte motmedel mot något som man omvandlar till att inte vara ett problem.
Kanske mer taktisk fundering men i övrigt bör inte tävlingen förändras? Hjärna och muskler bör ju samspela?
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 23:54Är det så fasansfullt viktigt att alla ska starta samtidigt då? Om det är individuell prestation som gäller, så gör det väl inget om man inte ser hur man ligger till totalt sett. Kör jaktstart. Då kan loppen dessutom växa sig större.
Är det så fasansfullt viktigt att alla ska starta samtidigt då? Om det är individuell prestation som gäller, så gör det väl inget om man inte ser hur man ligger till totalt sett. Kör jaktstart. Då kan loppen dessutom växa sig större.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 07:09Jag tycker helt klart att en del av upplevelsen är att alla startar samtidigt. Då har man koll på hur man ligger till mot både proffs och motståndare i övrigt.
Startgruppsuppdelning skulle knappast förminska draftingproblemet, det skulle bara bli annorlu
Jag tycker helt klart att en del av upplevelsen är att alla startar samtidigt. Då har man koll på hur man ligger till mot både proffs och motståndare i övrigt.
Startgruppsuppdelning skulle knappast förminska draftingproblemet, det skulle bara bli annorlu
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 13:58Allt som behövs är en liten dosa som skickar ut kodade radiosignaler till omgivningen i tidsbestämda pulser. När en närliggande dosa tar emot en inkommande signal skickas den ut igen med en viss modifiering för att tala om att den är återutsänd (så inte r
Allt som behövs är en liten dosa som skickar ut kodade radiosignaler till omgivningen i tidsbestämda pulser. När en närliggande dosa tar emot en inkommande signal skickas den ut igen med en viss modifiering för att tala om att den är återutsänd (så inte r
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 14:27Hmm, kom just på att det nog blir svårt med avståndsbestämning på så korta avstånd med radiosignaler. Samma princip, fast med ultraljud, funkar troligtvis bättre, men blir svårare att koda och kräver större batterikapacitet, och förmodligen också storlek.
Hmm, kom just på att det nog blir svårt med avståndsbestämning på så korta avstånd med radiosignaler. Samma princip, fast med ultraljud, funkar troligtvis bättre, men blir svårare att koda och kräver större batterikapacitet, och förmodligen också storlek.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 14:34Är det inte bättre med satellitbilder som FRA kan analysera?
Är det inte bättre med satellitbilder som FRA kan analysera?
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 16:17En automatisk ringklocka, skulle sitta fint på Skeppsbron på morgnarna. 🙂
En automatisk ringklocka, skulle sitta fint på Skeppsbron på morgnarna. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 22:33Andreas: Jag kanske är ute och "cyklar" men personligen gillar jag att drafting inte är tillåtet i triathlon bl a på grund av att jag tycker det är lite tråkigt ibland när det som i cykelsporten finns team som då ofta kontrollerar loppen. Några i teamet f
Andreas: Jag kanske är ute och "cyklar" men personligen gillar jag att drafting inte är tillåtet i triathlon bl a på grund av att jag tycker det är lite tråkigt ibland när det som i cykelsporten finns team som då ofta kontrollerar loppen. Några i teamet f
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 08:34Grundideen med Triathlon var(är) att det skall ske utav "egen" kraft.
Grundideen med Triathlon var(är) att det skall ske utav "egen" kraft.