Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 12:34En GPS av en storlek som en tävlande kan tänkas ta med sig kan jag tänka mig har en noggrannhet på +/- 10 m. Vet inte om det är tillräckligt exakt för att användas som bedömningshjälp. Vill man vara mer exakt blir GPS:en plötsligt större och nog inget man
En GPS av en storlek som en tävlande kan tänkas ta med sig kan jag tänka mig har en noggrannhet på +/- 10 m. Vet inte om det är tillräckligt exakt för att användas som bedömningshjälp. Vill man vara mer exakt blir GPS:en plötsligt större och nog inget man
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 12:56Låter som att radar eller liknande skulle vara lite enklare om vi talar i termer av teknik, men jag är skeptisk.
Låter som att radar eller liknande skulle vara lite enklare om vi talar i termer av teknik, men jag är skeptisk.
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 13:02Är det inte lättare att domarna verkligen gör sitt jobb om nu deltagarna har svårt att förstå reglerna? Det är bara att diska och plocka av banan.
Är det inte lättare att domarna verkligen gör sitt jobb om nu deltagarna har svårt att förstå reglerna? Det är bara att diska och plocka av banan.
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 14:43Börja med de tävlande istället... det är aldrig domarens fel att någon fuskar.
Men visst.
Fler domare och bättre domarutbildningar behövs!
Börja med de tävlande istället... det är aldrig domarens fel att någon fuskar.
Men visst.
Fler domare och bättre domarutbildningar behövs!
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 16:39Tid är nog en bra idé, men hur blir det för oss långsamma som cyklar hälften så fort som eliten? Det måste ju bli dubbla sträckan för mig jämfört med en snabb cyklist.
Tid är nog en bra idé, men hur blir det för oss långsamma som cyklar hälften så fort som eliten? Det måste ju bli dubbla sträckan för mig jämfört med en snabb cyklist.
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 16:46Tvärtom?
Tvärtom?
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 17:39Tidsregelförslaget, kan ju vara ett alternativ. Det blir ju bara aktuellt då tävlande har samma fart, vilket även dagens avståndsregel har. Vid olika fart gäller väl inte avståndsregeln 12m!? Däremot gäller ju avståndet i sidled vid passage.
20-25m rege
Tidsregelförslaget, kan ju vara ett alternativ. Det blir ju bara aktuellt då tävlande har samma fart, vilket även dagens avståndsregel har. Vid olika fart gäller väl inte avståndsregeln 12m!? Däremot gäller ju avståndet i sidled vid passage.
20-25m rege
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 17:46För att då är det jobbigare att gå ifatt.
För att då är det jobbigare att gå ifatt.
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 20:14Håller med David. Det finns en regel och om man ser till att den efterlevs så tror jag att det inte är några stora problem kvar. Skulle det den veisa sig att man bör gå från 12 till 15m så är väl det helt ok att ändra regeln, men om folk ändå struntar i r
Håller med David. Det finns en regel och om man ser till att den efterlevs så tror jag att det inte är några stora problem kvar. Skulle det den veisa sig att man bör gå från 12 till 15m så är väl det helt ok att ändra regeln, men om folk ändå struntar i r
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 20:19Jamen hur tänkte jag nu, självklart innebär det ju att långsamma får ligga närmare varandra än snabba cyklister, om man mäter i tid.
Vilken metod som än tillämpas så ska det vara en som gör det lätt för domarna att döma, tycker jag!
Jamen hur tänkte jag nu, självklart innebär det ju att långsamma får ligga närmare varandra än snabba cyklister, om man mäter i tid.
Vilken metod som än tillämpas så ska det vara en som gör det lätt för domarna att döma, tycker jag!