Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 18:15Med gemensam start?
Med gemensam start?
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 18:16Varför kan inte domarn med dagens teknik ha en app på telefonen, regga numret på den som draftar och vips läggs 15 min på tiden vilket justeras när den tävlande går i mål. Vid detta straff så kan domarn bara visa att den tävlande fått 15 min. Inga varning
Varför kan inte domarn med dagens teknik ha en app på telefonen, regga numret på den som draftar och vips läggs 15 min på tiden vilket justeras när den tävlande går i mål. Vid detta straff så kan domarn bara visa att den tävlande fått 15 min. Inga varning
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 18:29Ok, jag förstår resonemanget. Klart vi vill ha fler som Lisa och att sporten ska vars rolig för publiken. Det kommer säkert bli bättre och bättre arrangemang och bedömning ju större sporten blir
Ok, jag förstår resonemanget. Klart vi vill ha fler som Lisa och att sporten ska vars rolig för publiken. Det kommer säkert bli bättre och bättre arrangemang och bedömning ju större sporten blir
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:53Johan, bra tanke men det blir svårt för andra tävlare att veta vilka personer som har fått tidstillägg.
Johan, bra tanke men det blir svårt för andra tävlare att veta vilka personer som har fått tidstillägg.
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2012, 14:03Fredrik: "De som förlorar på det är de som är duktiga cyklister..." - hur menar du då? "Duktiga tempocyklister" kanske? Det blir bara en annan typ av cykeltävling i mitten. Iofs KAN det innebära att relativt dåliga cyklister väljer att fisköra och vänta
Fredrik: "De som förlorar på det är de som är duktiga cyklister..." - hur menar du då? "Duktiga tempocyklister" kanske? Det blir bara en annan typ av cykeltävling i mitten. Iofs KAN det innebära att relativt dåliga cyklister väljer att fisköra och vänta
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:16Det borde tekniskt sett inte vara några jättesvårigheter att lösa.
gps-teknik i öppen terräng borde ge positionsangivelse rätt bra. Man skulle också kunna tänka sig ett radio-system som känner av närliggande radio-enheter. Skulle ge mycket noggrann avstå
Det borde tekniskt sett inte vara några jättesvårigheter att lösa.
gps-teknik i öppen terräng borde ge positionsangivelse rätt bra. Man skulle också kunna tänka sig ett radio-system som känner av närliggande radio-enheter. Skulle ge mycket noggrann avstå
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:20Nja, det beror ju på vad man menar med duktiga cyklister. Om man menar en som kan cykla en viss sträcka snabbast, eller en som är bäst på det mer taktiska spelet i klungorna. Helt klart gynnas duktiga simmare som inte kan cykla så fort eftersom de kan hän
Nja, det beror ju på vad man menar med duktiga cyklister. Om man menar en som kan cykla en viss sträcka snabbast, eller en som är bäst på det mer taktiska spelet i klungorna. Helt klart gynnas duktiga simmare som inte kan cykla så fort eftersom de kan hän
Quote from ellen olsson on 3 September 2012, 14:30Jag skulle lägga av med triathlon helt om drafting skulle bli tillåtet på de längre distanserna.
Jag skulle lägga av med triathlon helt om drafting skulle bli tillåtet på de längre distanserna.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:30Diskningar ger bra effekt och folk&fä lär sig snabbt.
Diskningar ger bra effekt och folk&fä lär sig snabbt.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 18:18Håller med Fredrik!
Håller med Fredrik!