Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMotmedel mot Drafting
You need to log in to create posts and topics.

Personligen så skulle jag aldrig i mitt liv kunna stå ut med att jag fuskat på ett lopp.

Med tanke på hur otroligt mycket tid, energi och pengar jag har lagt ner för att kunna uppnå mina mål med triathlon så är det för mig helt absurt att man överhuvudta

Är det jobbigare att gå ifatt tar det ju isf längre tid. Detta innebär att man kommer ligga längre tid i närheten av "boxen" runt den man cyklar om, dvs längre tid i gråzonen. Detta gör det ju ännu krångligare för domarna och lättare för ev. fuskare/regel

Har du kört många tempolopp så du har någon referens?

Jag har referenser och tycker inte 25m är ett bra alternativ. Tycker dagens tri regel är bra. Den måste bara respekteras och följas.

Ja, men det har ju väldigt många svårt att klara av.

Just därför måste domare bli hårdare, bättre utbildade och på sikt kanske tom få hjälp av någon teknisk lösning. Har för mig att du själv var inne på att (i något tidigare inlägg) hårdare domarinsatser kommer resultera i mer respekt för reglerna. 25m rege

Larvisar! Först i mål vinner. Det startas ju samtidigt. Hare är tydligen något som används inom andra grenar så börja benämn sådana det om det kniper. Jag har aldrig sett att någon hare vunnit. Har ni?

Jag har sett sköldpaddan vinna.

Andreas: Vad pratar du om?

Jag pratar om något knepigt som alla andra här. Vad pratar du om?

Simma - Cykla - Spring

Kan du inte cykla så förlorar du?