Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMSN
You need to log in to create posts and topics.

Pidgin är ett trevligt alternativ till Microsofts klient http://www.pidgin.im/

Men jag skulle inte försöka använda den samtidigt som jag cyklar

När jag läsa Jonas första meddelande känns det som om jag har kommit mitt i en diskussion ... eller, att han har svarat på fel forum (#)

Inte nog med att facebook är krångligt att använda, man tappar även upphovsrätten till allt material man laddar upp. Tex kort/fotografier.

oOOOOOooooo det visste jag inte!
Vad händer om man ladda upp något som någon annan äger upphovsrätta till?

Jag vet faktiskt inte. Men det kan nog vara lite riskabelt. Hörde bara att de får äganderätt på allt som läggs upp.

Man gör sig skyldig till brott mot upphovsrättslagen, eftersom man själv har ansvar för att kontrollera att sitt material är godkänt för att sprida.

MSN på cyklingen skulle definitivt vara en het sak! Kul. Men då kanske det å andra sidan är snart gjort f

Andreas, det är helt riktigt. Det framgår när man läser det finstilta då man reggar bilder på Facebook.

Jag skummade genom lite på "termsen". De verkar ha skrivit om det lite. Som jag kan tolka det nu så förlorar man lite av äganderätten när man har det publicerat på sidan. De kan göra vad de vill med det man har lagrat där men man får tillbaka äganderätten

Från Facebooks sida handlar det om att de måste skriva det så för att slippa problem när man visar bilderna på en så internationell sajt. Det är ju inte så att de tänker norpa bilder till höger och vänster för att sälja till bildbyråer eller liknande. Det

Klockrent Rasmus! Marknadskrafter på marknadens villkor. Insiktsfullt!
Helt rent från all paranojja! (t+)