Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik i rätt bpm
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer nästan alltid med musik och jag påverkas jättemycket av i vilket tempo låten går. Eftersom jag inte är särskilt intresserad av att leta efter låtar som passar, så tänkte jag ta er till hjälp.

Min absoluta favoritlåt löpmässigt är Timo Räsine

Då kan man ju fråga sig: vad har ovanstående låt för bpm?

Svar: den har ca 165 bpm. http://hem.passagen.se/ulri/bp.htm

Vilka andra låtar har 165 bpm?

Svar: Det vet jag inte (eller rättare sagt, jag orkar inte dra ut en lista på låtarna på min dator som

Förövrigt tycker jag att "Eftersom jag inte är särskilt intresserad av att leta efter låtar som passar, så tänkte jag ta er till hjälp." var en intressant version.

Oerhört drygt att inte ens vara intresserad av att leta lite själv. Med det sagt så rekommenderar jag samma verktyg som Anna redan länkat till, därefter har jag inget intresse av att rekommendera de låtar/artister jag själv lyssnar på.

Hm, jag undrade just om det går att göra en spotify-playlist av en itunes-playlist - för fallet att man vill dela med sig av sin löparplaylist t.ex.

Och det gör det.

http://www.listify.co.uk/

(otestat)

Nidälven är en fin låt.

Den passar till rodelträning.

Varje gång då jag har vågat att yppa min egen lilla beskedliga åsikt om musik under utöfvandet av löpning eller alternatifva idrotter så har jag fått på skallen så att hufvudet sett ut som en puckelpist. Af denna smärtsamma lärdom saknar jag mod att i påg

Hoppsan! Jag får hålla med föregående talare och be om ursäkt för att jag över huvud taget kunde ställa en så dum fråga. Den var dock ärligt menad och jag hade ingen aning om att jag kunde uppfattas som dryg.

Jag behåller mina låtar som jag redan har (s

Jag uppfattade det inte som värst drygt, det är ju inget krav att man automatiskt måste vara DJ för att man gillar att springa.

Om du har spotify, sök bara på 160bpm så får du upp en lista med låtar som du kan "skaffa".
Med spotify premium och en HTC ell