Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik i rätt bpm
You need to log in to create posts and topics.

Fast om man ska springa till musik borde väl det bästa vara att springa till låtar med 90/180 bpm, eftersom man brukar säga att det är den optimala stegfrekvensen? Fast det är ju givetvis individuellt vad man gillar.

Hej Anna!
Jag har inte uppfattat dig som dryg. Jag skulle själv ha kunnat ställa samma fråga. Just nu kör jag en musikblandning som kommer från mina döttrars samlingar. Skulle aldrig ha hittat dessa låtar på egen hand. En del är väl inte heller så fantas

Inte heller jag uppfattade dig som dryg, men eftersom jag inte känner till låten du nämner, och sällan "pulsar" musiken jag använder så har jag ingen aning om vad jag skulle kunna tipsa om.... Springer inte heller själv till musik!
Men fortsätt fråga tyck

Tack för att det finns fler som ligger på samma nivå som jag! Fick lite ont i magen där ett tag. Det där med barnens musik känner jag ju igen...

Mycket bra länk Jesper, känner inte igen så många låtar, men jag ska genast lyssna på dem. Tro det, eller ej,

Drygheten låg inte i att fråga efter tips, jag har gjort samma. Det dryga är att man kanske borde leta/söka själv först innan man förväntar sig att andra ska hoppa in och hjälpa en. Att "inte vara intresserad av att leta" men sen fråga om tips är enligt m

Anna: 180 bpm är lätt, Black Sun Empire albumet driving insane går i 175-185 bpm hela dubbelalbumet, sen om man orkar med den typen av musik är en annan sak =)

Jackie: Äh ett diskussionsforum, man kan svara om man känner att man har lust att hjälpa någon

Jesper (t+)

Var ute en runda tidigare i veckan.
När det började kännas lite tungt slumpades plötsligt "Eye of the tiger" fram - det kallar jag inspiration 😀

Inga lurar på mig när jag springer, däremot en inbyggd iPod. Den har en mycket beklaglig defekt - den spelar bara en kort snutt av den senaste låt jag råkat höra "på riktigt", om och om igen i en evighetsloop... Uthärdligt om det råkar vara en bra låt, mi

Tomas: Ungefär som när min inbyggda iPhone tidigare spelade "hundraarton åttahundra, fråga oss för vi vet allt. Via telefon och smeeeeeess, hundraartin, åttahundraaaaaa" i dynamiskt tempo 😀

Jag funderade på att maila dem och tala om att de hade hjälpt m